stoppa matchen

Svett

Posted in Allmänt by Micke on juni 27, 2009

Det är riktigt varmt ute idag. Riktigt jävla varmt. Mitt stilval som mestadels innehåller sobra och stilfulla plagg i olika nyanser av svart är på det stora hela ett misslyckadande dagar som dessa.

Jag följde med Stella in till stan när hon skulle åka till jobbet och min primära uppgift var att hitta en ny och bättre väska än den jag redan har. Sprang snabbt in på Ben Sherman och fick förstås tag på en helt okej väska direkt. Stella surnade till då hon själv ägnat dom senaste sex månaderna åt att kolla efter en väska hon kan trivas med. Manlig stil vs. kvinnliga modenycker 1-0.

Efter det tillbringade jag lite tid på stan. Men värmen, folket och stressen tog verkligen kål på mig. Jag är helt enkelt inte byggd för varmare klimat än 22 grader och mulet. Självklart blev det vagnfel på väg hem och 20 minuter ute i en plåtlåda på snabbspåret kan tära hål på det bästa tålamod. Men jag har ju inget tålamod att tala om så irritation infann sig förstås omedelbart. Folk är verkligen boskap.

Kvar på dagen har vi ett snabbt besök hos Jon ute i skärgården (hisingen) och lite födelsedagsfika. Ikväll blir det Belle och Absynth! Det är kul att vara lite på gång igen.

Kommentera

