stoppa matchen

GAIS > IFK

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS by Micke on september 2, 2008

JA, det gick fan i mig vägen. Vi slog skattefifflarna i IFK Göteborg med ett mål mot noll. I sexton långa år har gaisare i hela stan väntat på den här segern. Jag har förstås inte varit med så länge men sexton är bra jävla länge.

Från själva matchen minns jag inte särskilt mycket. Jag var för uppe i varv. Först ett tidigt jubel när målet trillar in och sen vidtar någon sorts limboexistens där man nästan vågar hoppas på att den stora drömmen ska slå in.

När det är 10 minuter kvar och man vågar tänka att ”Det här går fan vägen” så blir mina ben mjuka som spagetti och jag kan knappt stå upp. När domaren hittar fyra tilläggsminuter (han måste ha grävt djup i sin röv för att få fram dom minutrarna) så vet jag att det är kört. Vi kommer att åka på det klassiska av alla klassiska gaissätt. Övertidsspöket.

Men så på fan. Våra atleter rider ut stormen (nåja, det verkade knappt som att IFK ville spela fotboll) och när slutsignalen ljuder så svartnar det nästan. Extas vidtar och allting känns bara så jävla fint.

Den här segern var så jävla välförtjänt och så jävla viktig. Vi slog dom på planen och vi slog dom på läktarna. Nu ska dom bara begripa att det bara finns EN fotbollsklubb i den här stan. Ifkarna kan hålla sig i Lindome och Kungälv.

Bilder hittar man här: http://flickr.com/photos/hemmingsson/sets/72157607071981941/

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niclas said, on september 2, 2008 at 18:13

    väl summerat måste jag säga. :)
    bra jävla fight var det.

  2. michaelsson said, on september 2, 2008 at 19:12

    Okej. Var f*n har du hittat den underbar Föllinge mössan? Mamma blev helt eld och lågor här hemma. Sprang runt och skrek som en exalterad darth vader. Det är inte bra för hennes hjärta sånt där.


Kommentera

