stoppa matchen

Gothia Cup – dra åt helvete!

Posted in fotboll: by Micke on juli 17, 2008

Jag gillar fotboll. Det kan vara bra att hålla det i minnet nu när jag håller på att få totalt psykbryt på den vidriga företeelsen som går under namnet Gothia Cup. Kort sammanfattat: Gothia Cup är antagligen världens största ungdomsturnering i det nobla spelet fotboll. Förra året samlades det ihop ca 33 000 deltagare. Det är väl ungefär här problemet börjar. När dom här 33 000 ouppfostrade snorungarna ska transporteras till sina matcher, discon, liseberg eller vad fan som helst. Vi pratar alltså om testosteronstinna smågrabbar som inte har någon aning om hur man beteer sig (det är en bra grej att släppa av folk från vagnen innan man stormar ombord, till exempel) när man rör sig i Göteborg. Det här hade ju inte varit ett problem om man får stå och trängas på vagnen någon eller några gånger under Gothia Cup veckan. Men när varenda jävla avgång är överpackad med brölande tonåringar som knuffas, sitter på flera säten samtidigt och sjunger peppande sånger, ja, då blir jag faktiskt trött och sur.

Så mitt förslag till Gothia Cups ledning är följande: Flytta ut turneringshelvetet till norra Hisingen där skiten hör hemma. Röj upp ett stort jävla fält där snorungarna kan få bo i tält. Under dagtid kan tälten plockas ihop så kan det spelas fotboll på denna enorma yta. Och vad ni än gör, släpp inte lös denna hord av ouppfostrade snorvalpar i stan!

Är det någon som faktiskt har frågot oss som bor och lever i Göteborg vad vi egentligen anser om det bedrövliga logistiska skämt som är Gothia Cup? Nej, för om vi som lever här året runt skulle få bestämma så skulle skiten ha varit nedlagt för flera år sedan.

Tagged with:

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hector said, on juli 17, 2008 at 09:15

    Tack för de orden, skönt att man inte är den enda som känner så.

  2. Skarsnik said, on juli 17, 2008 at 12:11

    Haha är det så illa? hade jag ingen aning om :)

  3. Jens said, on juli 17, 2008 at 12:23

    Det kanske var någon som i förebyggande syfte var och skruvade lite på bultarna på den där regnbågsmakapären på Liseberg?

    För övrigt vill jag se lite dokumentation över hur ditt skägg utvecklas! Jag är spänd och förväntansfull!

  4. michaelsson said, on juli 18, 2008 at 00:54

    Herregud. Jag visste att du var gammal. Men plötsligt har du gått och blivit pensionär. 10 poäng till dig!

  5. Niclas said, on augusti 17, 2008 at 23:46

    Fyfan ja!
    Ytterst korrekt uttalat Micke, jag hatar lika mycket som du.


Kommentera

