stoppa matchen

snabblogg4

Posted in Allmänt, Jobb, Politik by Micke on juni 24, 2008

Sommarvikarier, åsknedslag och dåligt väder har gjort att man med ett nostalgiskt leende känner igen gamla goda supporten igen. Det är inte så sjukt illa som det har varit förut men nu har vi äntligen lite köer igen. Och som ett brev på posten är blir både vi som jobbar och kunderna lite surare och tvärare. Fantastiskt.

Imorgon är jag i vilket fall som helst ledig. Och det är Stella också. Vi tänkte fira det med något så vuxet som ett besök på Liseberg! Det ska åkas karuseller tills vi kräks! Sockervadd!

Annat som är jävligt tråkigt är att dom kommunala klåparna verkar har bestämt sig för att försöka lägga ner min gamla kulturförening Valhall. Då är det skönt att se att det har börjat mobiliseras lite motstånd. Man följer med fördel utvecklingen här och skriver på den digitala protestlistan här. Om man är lagd åt det hållet så kan man även besöka den här facebook-gruppen för mer info.

Jag ska bara lite kort säga att Valhall, eller Valla som det kallas av alla, betydde ungefär allt för mig och min personliga utveckling under den senare hälften av 90-talet och några år in på 00-talet. Om dom mördar den verksamheten så … Ja. Jag blir inte glad om man säger så. Jag vill verkligen att Faluns nuvarande och kommande ungdomar ska få samma chans som jag fick till personlig utveckling genom eget ansvar.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johannes said, on juni 25, 2008 at 07:56

    Du lever! :D
    Tänkte uppdatera dig lite: Vi har en japan på besök till fredag samt att Teresas kille Anders och en gammal punkkompis till honom kommer ikväll och ska på WCR med mig och Emma, de stannar till fredag eller lördag typ. Bara så du vet. ;)

    PS. Jag lånade och kollade lite på en av dina SP-dvd’s igår, men jag var ytterst varsam.


Kommentera

