stoppa matchen

snabblogg3

Posted in Allmänt, Politik by Micke on juni 23, 2008

Då var man tillbaka i Göteborg igen. Jag har varit nere i Getinge, Halland, hemma hos Stellas föräldrar i flera dagar. Om man ska vara petig så är det ju rent tekniskt Stellas mor och hennes ”nya” kaerl som har gästats. Riktigt suveräna personer båda två.

Huvudeventet var förstås själva midsommarafton som tillbringades hemma hos en kompis till Stella som bor i Halmstad. På plats var hela Stellas ”tjej-gäng”, eller vad man nu ska kalla gruppen, och dom var förstås fantastiska personer allihop. Det grillades (fantastiska lax!) och det dracks (jo, det blev fläder). Det lektes även lite lekar och nu har jag lärt mig den hårda vägen att inte äta hela chilifrukter. Det bränner ganska fint det.

Resten av helgen tillbringades i Getinge med ganska slappt häng. Ibland är det bara så skönt att inte göra ett skit. Vi hann även med ett snabbt besök hemma hos en annan kompis till Stella som vid 22års ålder har skaffat barn, hus och planerar sitt giftermål för fullt. Det är både lite läskigt och imponerende på en och samma gång.

Nu sitter jag här och känner efter om mina uttal av bokstaven ”r” på något sätt har förvanskats och om jag känner för att klä mig som en fattig brat. Nä, jag tror jag har klarar mig den här gången också.

Appropå något helt annat så är det en demonstration på Kungsportsplatsen i Göteborg 28/6 KL 12:00 mot FRA-LAGEN. Jag tänkte försöka ta mig dit. Det tycker jag du ska göra också.

Kommentera

