stoppa matchen

Midsommar

Posted in Allmänt by Micke on juni 19, 2008

Så står vi då inför den svenskaste av alla ursvenska seder och bruk. Hyllandet av en gigantisk penis med tillhörande supfest. Jag har verkligen ingenting emot den här lilla högtiden. Däremot verkar folk i gemen ha lite ångest och en viss problematik som är snarlik den inför nyår verkar infinna sig hos ganska många. Det ska planeras, det ska firas ute ute i skärgården och det ska vara så där jävla speciellt som det bara kan vara i en reklamfilm för pripps blå. Jag gör det lätt för mig i år. Jag låter Stella hålla i taktpinnen. Hon tar alla beslut och det enda jag behöver göra är att köpa lite sprit, se glad ut och inte vara för otrevlig mot hennes vänner.

Så nu handlar mitt största bryderi om exakt vilken sprit jag ska köpa. Det har pratats om okryddat brännvin, beska droppar och andra klassiker. Helst vill jag ju ha lite rejält hembrännt från Dalarna men då det inte går att uppbringa något vettigt hemmagjort söder om dalälven så struntar jag nog i det också. Nä, det blir nog hallands fläder. Det är ju ändå där jag ska tillbringa min midsommar. I Halland alltså.

Kommentera

