stoppa matchen

Firefox 3 och ett världsrekordförsök.

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on juni 17, 2008

Jag sitter och väntar på att dom ska släppa den skarpa versionen av Firefox3. Den ska tydligen släppas idag. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om det här med vilken webläsare man använder men när man inte har så mycket att göra på jobbet så får man försöka hitta dom där små sakerna som piggar upp. Dessutom är det ju alltid kul att se vad ny progeramvara kan orsaka för fel på våra arbetsdatorer.

Hur som helst. Jag har noterat att dom alltså försöker sätta något sorts världsrekord i och med att dom släpper lös eldräven. Dom ska alltså försöka sätta rekord i ”mest mjukvara nerladdad på 24 timmar” (lite slarvigt direköversatt). Jag har faktiskt ingen aning om vad det betyder. Menar dom att det ska laddas ner av så många personer som möjligt? Menar dom antalet GB nerladdat? Det visar sig antagligen. Och jag kommer ju att bidra till världsrekordförsöket då jag kommer att ladda ner FF3 inom 24 timmar efter att dom släppt det.

Kommentera

