stoppa matchen

snabblogg2

Posted in Allmänt, fotboll: by Micke on juni 16, 2008

Fin fin helg. Har varit på konferens med jobbet. Spriten flödade och vi fick genomlida endast en power point-presentation! Det är roligt att firman alltid måste uppfinna någon liten anledning till att låsa in oss på ett hotell i tjugofyra timmar. I det här fallet var det lite förväntade nedskärningar som skulle presenteras i samband med lite nya satsningar. Som vanligt blir det alltså färre personer än tidigare som ska göra mer jobb än tidigare.

Att Sverige förlorade mot Spanien kändes ju lite snopet. Jag orkade vara sur i i säkert 20 minuter eller så. Jag håller Spanien som mina personliga favortier att ta hem hela kalaset men det känns ändå surt att få ”rätt” när dom spelar mot just Sverige. Jaja, vi har ändå goda chanser att vinna mot det stora moderlandet på onsdag och då är vi ju klara för kvartsfinal. Där tar nog det roliga slut dock.

Igår träffade jag mamma Maria och Lennart. Dom har några dagars turistande här i Göteborg men då jag jobbar så jävla dumt så hinner vi nog inte med att träffas något mer. Men vi käkade en bättre pasta och drack några öl tillsammans och det var riktigt trevligt. Jag passade förstås på att att introducera Stella för min familj och båda parterna verkade imponerade av varandra. Det känns bra det. Det var även extra kul att lyssna till Lennarts kvalfyllda beskrivningar av vilket ok han lever under hemma när både hans fru och dotter ställer ”hårda och orimliga krav”.

Det finns en liten chans att jag och Stella har hittat en lägenhet framåt hösten. Vi får se hur det går med den biten, inget är ju satt i sten förens kontrakt är påskrivet. Men givetvis håller jag tummarna tills dom domnar.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. michaelsson said, on juni 17, 2008 at 11:39

    Du ska inte lyssna på Lennart. Tro inte ett ord av vad han säger. Allt är lögn. Den lilla sälen har inget att berätta, därför måste han hitta på sådana lögner.

    Jag är för den delen riktigt avundsjuk. Jag hade mer än gärna följt med och hälsat på. Ja, utan den där sälen då såklart.


Kommentera

