stoppa matchen

snabblogg

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on juni 13, 2008

Ja för fan. Då var sommaren här. Om några veckor går jag på en första ledighet som innebär Arvikafestival och hårt fokus på att göra så lite som möjligt. Man blir ju lätt lite seg efter en vecka i lera så det ska nog inte vara några problem att ta det lungt. Utöver det så är det lajv och medeltidspiratvecka inplanerat i sommar. Skönt med sommar, skönt med ledigt.

Igår var det minsann fyllekalas kan jag lova. itiden bjöd på gratis sprit, mat och underhållning. Vem är jag att stå över ett sådant tillfälle? Gratis skörlevnad är förstås den bästa skörlevnaden. Det känns ganska posh att sippa gratisdrinkar på en takterass mitt i centrala Göteborg. Inte dumt alls.

Idag ska jag iväg på konferans. Mitt företag tycker att det är en god idé att köra ut oss alla till ett hotell och bjuda oss på mat och kurser i akvarellmålning. Just akvarell kanske inte är aktuellt den här gången men jag har hört rykten om yoga. Det verkar obehagligt.

Jajustja, det är visst ett fotbolls em som spelas just nu. Jag tycker att DN sammanfattar det hela ganska bra. Faktum är att jag upplever tv4 och deras så kallade em-rapportering som så fruktansvärt usel att jag drar mig för att kolla på fotboll. Då är det illa.

”Men visst är det samtidigt kolossalt mycket TV 4. Hela kanalen har intellektuell skräck, allt måste vara underhållning, hela tiden.”

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. ion said, on juni 13, 2008 at 14:12

    Vad har du för lajvplaner?


Kommentera

