stoppa matchen

Herrejävlar, ge mig snus!

Posted in Allmänt by Micke on maj 5, 2008

Sju dagar utan snus eller cigg. Det tär. Det tär så jävla hårt. När jag sitter på det här sketjobbet och blir påhoppad av arga kunder för någon skitsak baserad på deras egna totala misslyckande som människor så har rent historiskt min gamla vän Nikotin varit jävligt bra på att lugna ner mig en smula. Eller i alla fall gett mig något att pyssla med.

När jag går hemma och skrotar eller egentligen är någonstans där jag inte jobbar så går det ganska bra. Man får en liten darrning i kroppen och börjar kallsvettas en stund men det är bara att bita ihop och bestämma sig för att ”Nej du lilla ångestklump, du får inget snus idag”. Efter några minuter går det över och man känner sig starkare än någonsin.

Men jobbet alltså. Det kan bli min återfallsfälla. Men jag vill verkligen inte vara kvar i en tillvaro av snusfläckiga tangentbord (det blir extra tydligt/äckligt då Steve Jobs äger min själ), travar av tomma snusdosor och den där lilla ständiga ångesten för att man matar sin kropp med gift. Jag vill ju bara vara fri. Och det är ju det som är det viktiga. Jag vill sluta. Det ska nog gå bra det här.

Edit: För att ge mig själv lite inspiration i mitt slutande så googlade jag reda på den här artikeln om snus. Med meningar som ”Snuset är lika beroendeframkallande som heroin” och ”snus är cancerframkallande och ökar risken för död i hjärt-kärlsjukdom” så känns det hela genast mycket bättre.

Heroin. Inte illa. Jag är en jävla pundare på avtändning.

Kommentera

