stoppa matchen

Stökigt…

Posted in Allmänt by Micke on april 13, 2008

…var det under sängen när jag lyfte bort den för att förbereda plats för en större säng. Dammråttor, gamla kvarglömda strumpor och massor av väskor med saker som ”kan vara bra att ha”. Jaja, nu är det avklarat i alla fall och nu har jag helt plöstligt en mycket skönare sovplats. Som dessutom är mycket större. Denna operation förminskade förstås drastiskt min tillgängliga golvyta i mitt pytterum väldigt markant men det är lätt värt det. Vad fan ska man med golv till egentligen? Det är ju närmast rationellt att se till att man inte behöver röra så mycket på sig i sitt rum.

Helgen har på det stora hela varit trevlig. Förvisso har Stella varit bortrest och det är ju inte det roligaste som finns. Men jag och Love slog i alla fall våra kloka fyllskallar ihop igår kväll. Det dracks vin i mängder, vi lyssnade på neofolk och annan subversiv musik innan vi tog oss ner till den gamla trotjänaren Kellys för lite avslappnad ölförtäring. Där träffade vi en trevlig belgare och vi kände oss förstås manade att förklara dom finare aspekterna av svensk alkoholpolitik för en man som kommer från  ett land som har fler bryggerier än vad det finns krogar i sverige. Stängning lika med hemgång och en lagom ickehetsig kväll fick sitt slut. Ibland är det gôtt att bara gå ut och tjôta lite.

Idag har jag ingen söndagsångest alls för imorgon är jag minsann ledig! Det är inte dumt alls.

Kommentera

