stoppa matchen

Seger!

Posted in fotboll:, GAIS by Micke on april 11, 2008

Där satt den! Jag, Szofia, Stella och ca 4000 andra såg igår GAIS mala ner pundarna från Söder totalt. 2-0 skrevs siffrorna till och det var totalt rättvist. Att det i pressen som vanligt talas om målvaktstavlor och antyds att grönsvart hade tur samt att Hammarby har andra problem än att dom är ett svängigt gäng följer förstås mallen en dag som denna. Hur skulle det se om GAIS vann en match på egna prestationer och inte på grund av motståndarnas misstag? Nej, hemska tanke. Ska jag försöka hålla mig objektiv (varför skulle jag göra det, egentligen?) så kan jag gå med på att 2-1 hade nog speglat matchbilden rättvist. Men Dime var bra igår och Bajen kunde inte göra mål. Underbart! Att Wandersson gör mål är helt logiskt och han var även bäst på plan. Men var hittade dom Björn Andersson? Fick dock bara se 10 minuters spel av honom igår men enligt snacket så har han varit grym dom två första matcherna. Och att han på 3 matcher har gjort 2 mål är minsann inte fy skam.

Stämningen på läktaren var stundtals riktigt bra och några gånger fick vi till riktigt bra tryck i ramsor och sång. Dessutom är dom där tvåpinnsflaggorna som tagits fram jävligt snygga och effektfulla. Det känns som att det börjar röra på sig i klacken och det är en resa jag ser fram emot.

Hur som helst, jag är jävligt glad idag då första trepoängaren för iår är bärgad. Kan vi slå Hammarby kan vi slå vilket annat svenskt lag som helst. Som vanligt i den ankdamm som går under namnet Allsvenskan med andra ord. Alla slår alla och det är precis som det ska vara.

Kommentera

