stoppa matchen

Dags att skriva något kanske…

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on februari 26, 2008

Jag känner att bloggen har blivit väldigt styvmoderligt behandlad den senaste tiden. Det har gått så långt att jag faktiskt inte ens tänkt på bloggen på flera dagar. Underligt. Vissa perioder kan man går runt mest hela tiden och tänka ”det där kan jag skriva om när jag kommer hem”. Just nu har jag uppenbarligen inte en sådan period.

Vad har hänt sedan sist då?

Jag har besökt Stellas föräldrahem nere i Halland. Det var ruskigt trevligt. Fick träffa en del släkt och vänner till Stella i samband med att hennes födelsedag firades. Det slog mig att vissa aspekter av Halland är mer Dalarna än Dalarna. Det jag menar är att landsorten är sig lik oavsett länsboktstav. Stellas familj gjorde ett gott intryck på mig och det känns bra. Väldigt bra. Förvånansvärt ofta brukar vettiga människor ha vettiga familjer. Undrar vad det kan bero på.

Jag har utöver antropologiska studier söderöver även ägnat mig åt att gräva ner mig ännu djupare i martial/neofolk/apocalyptic-sörjan. Nu musik är alltid roligt och just nu är det väldigt mycket Death in June, Von Thronstahl, Current 93 och liknande munter pop som passerar mina trummhinnor. Passade även på att faktiskt köpa en del skivor från gamla goda coldmeat.se. Det här är en genre som är lite småsvår att hitta för provlyssning ute på det stora nätet. Det blir lite som att gå 10-14 år tillbaka i tiden där man köpte skivor  baserat på omslag eller lösa rykten. Det är lite fint på något sätt.

Imorgon ska jag tydligen få svar på hur den där arbetsintervjun gick. Ärligt talat så har jag mer eller mindre gett upp. Jag tror faktiskt inte att jag får det där jobbet. Men man ska väl inte ropa hej innan allt är klart. Vi får se helt enkelt. Och hoppet är ju det sista som överger en. Som tur är så har jag lite andra grejer på gång. Vi får se var den här kommande våren kan ta mig!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Erik H said, on februari 28, 2008 at 15:54

    Wolf Eyes! Det är väl inte så neofolk, men det passar bra i sammanhangen. Jag har börjat lyssna in mig nu, och det klämmer på alla de rätta ställena.

  2. Skarsnik said, on februari 29, 2008 at 00:25

    Von Thronstahl är ju suveränt. Varför lyssnar vi inte mer på sådant på arvikafeten!


Kommentera

