stoppa matchen

Slumpens makter!

Posted in musik: by Micke on februari 21, 2008

Regler ; sätt på din musik så att den spelar blandat. klicka på nästa knappen efter varje fråga, INGET FUSK! använd sångtitlen som svar på frågorna!

1. hur mår du idag? Interlude – Download
Stökig låt utan text. Den något kaotiska känslan ligger ganska nära just nu. Men jag är genuint glad.

2. Kommer du komma långt i livet? Under My Control – Leæther Strip
Känns ju betryggande. Synd att jag inte känner igen mig i det till hunda procent.

3. Hur ser dina vänner dig? The Beginning and the End (Venetian Snares remix) – ISIS
Att jag var så betydelsefull för mina vänner hade jag ingen aning om. Jag tackar ödmjukast!

4. Kommer du gifta dej? He Mensch – Das Ich
Då min tyska är på tramsnivå så vet jag inte riktigt vad jag ska tro.

5. vad är ditt livs themesong? Shockwork – Test Department
En låt insjungen av ett protosyntband tillsammans med strejkande gruvarbetare är ju på något sätt jävligt passande.

6. Vad är ditt livs historia? Hotell Intim – Kjell Höglund
Haha! Jävligt bra låt men inte mitt liv direkt.

7. Hur var skolan för dej? Shoplifters of the World Unite – The Smiths
Hehe, ja, en del rövarliv blev det ju.

8. hur kan du komma framåt i livet? HoneyBud (Ssh X Og Goo) – PlaTEAU
Jag ska allså börja röka gräs på regelbunden basis? Det är jävligt uppfattat.

9. hur kommer imorgon att vara? Kiss Me Like You Mean It – The Magnetic Fields
Jag ska ju inte träffa Stella fören på fredag. Hmm.

10. vad är det bästa med dina vänner? Heaven Street – Death In June
Att dom är inne på homosex och europeisk identitet? Nja.. Det är ju givande men det är nog inte det bästa.

11. vad finns i lager för nästa vecka? Fight Or Die – Code Of Honor
Brutal, uppenbarligen.

12. vilken låt beskriver dig bäst? Kairos Fjollor – The Kristet Utseende
Ja, det är ju jävligt uppenbart!

13. hur är det med ditt liv? End – The Cure
Alltså lika bra att lägga in sig på nödslakt?

14. vilken sång kommer spelas på din begravning? Jesus eller djävulen – Stry
Haha, ja, ingenting är spikat. Inte ens när jag är död.

15. hur ser världen dig som? Temper – Cyberaktif
Jag är väl ändå ganska lugn och sansad?

16. kommer du ha ett lyckligt liv? Six Pack – Black Flag
Ja, så länge jag får ett sexpack folköl så kan ju inget gå snett.

17. vad tycker dina vänner om dig? Beflepia – Kone
Jag är alltså definitionen av en ganska tråkig instrumental tekknolåt. Tack för den.

18. vilken låt beskriver den du är attraherad av? Sredi Bojev In The Midst Of Struggles – Laibach
Alltså. Jag kan säga mycket om Stella men att tidig slovensk brutal martial industri skulle beskriva henne på ett rättvist sätt är faktiskt inte sant.

19. vad skulle du vilja säga till nästa generation? They Returned To Their Earth (For My Christ Thorn) – Current 93
Ja, helga Jesus för helvete!

20. har du en djup och mörk hemlighet? Process – Skinny Puppy
Den här låten är så klaustrofobisk så att den antagligen säger en hel del. Eller ingenting. Det är bara att välja.

21. brukar folk i hemlighet fantisera om dej? Finally War – Zyclon-E
Jajamen, klart man är het. Som ett krig. Från Dalarna.

22. hur kan jag göra mej själv glad? Art of U96 – U96
Konst och ubåtar i en oslagbar kombination.

23. kommer jag någonsin ha barn? Anti – Mayhem
Troligen inte!

24. vad är några bra tips till mej? Auf Wiederseh’n – KMFDM
Borde jag bli bättre på att säga hej då?

25. hur kommer jag bli igenkänd? We Drive East – Death In June
Jaha, då var vi tillbaka på östfronten igen då…

26. vad är min danssång? Flyktsoda – Ebba Grön
En riktigt trevlig bit som jag borde dansa mer till. Tack för tipset!

Kommentera

