stoppa matchen

Tillbaka i hetluften

Posted in Allmänt, Jobb by Micke on januari 27, 2008

Ja, då var man tillbaka i Göteborg igen. Det känns på det stora hela rätt gött med tanke på det mindre helvete jag genomled igår med inställda flyg, borttappade väskor och annat sådant där som gör att man till slut bara resignerar och börjar gapskratta åt allt.

Nu sitter jag och jobbar och det är lite som jag sa på skämt till morsan i torsdags. ”Det ska bli skönt att få vila upp sig lite på jobbet”. Det må vara söndag och helg men om man ser på det rent objektivt så är det ju faktiskt  ganska lungt på jobbet under helgerna. Visst är det kötider och sånt som retar upp folk men både vi och kunderna är mindre stressade. Lite mer norrland helt enkelt.

Imorgon ska jag äntlige få träffa Stella igen. Hon passade förstås på att fly stan när jag ändå inte är på plats. Det gjorde hon helt rätt i. Jag menar, vad finns det här att göra när man inte kan hänga med mig?

Den mentala rening som dom senaste dagarna har inneburit för mig gör att jag känner mig starkare ‘än någonsin. Storslagen natur, känslostormar och en allmän upprykning har gjort att jag känner mig nöjd och glad för första gången på bra länge. Det här är något jag verkligen ska ta till vara på och bygga något storslaget utav. En bra start var att söka ett nytt jobb. Postade CV och sånt idag och jag hoppas verkligen att jag får en chans att komma på en intervju och visa hur bra jag är.

Kommentera

