stoppa matchen

Fast i Östersund

Posted in Allmänt by Micke on januari 26, 2008

Ja, så har då både födelsedag och begravning av moster passerats. Födelsedagen var väldigt annorlunda men väldigt trevlig. Vad kan vara bättre än att åka 52 mil i en trång liten bil tillsammans med sin kära familj?

Begravningen var liksom en begravning. Det var mycket känslor förstås och det är ju aldrig trevligt att se så många ledsna släktingar på en gång. Jag själv blev väldigt tagen och jag tycker hela tillställningen var väldigt fin. Har inte så mycket mer att säga om det egentligen.

I Jämtland råder det full vinter. En halvmeter snö, lagom kallt och fjällen som syns där borta i fjärran. Jag blir både glad och väldigt ödmjuk när jag ställs inför storslagen natur. Och på något sätt känns det ju ändå som att det är här uppe i den kalla nord man hör hemma. I alla fall en liten del av mig. En väldigt liten del. Och det är högst teoretiskt. Men jag gillade verkligen att komma upp hit igen. Jag måste helt enkelt se till att besöka mina släktingar här uppe lite oftare. 8 år är på tok för lång tid.

Det var ju tänkta att jag skulle flyga hem idag. Av det blev det inte så mycket. När planet började accelerera för att lyfta så small det till i en motorn och en kraftig inbromsning vidtog. Piloten pratade om något ”komprisionsfall” och efter lite dividerande med teknisk personal togs beslutet att flygningen inte kunde fullföljas. Lika bra det, om planet nu är trasigt. Men hade jag vetat om det här, vilket jag förstås inte kunde veta, så hade jag ju förstås satt mig på tåget i morse. Som det ser ut just nu är det väldigt oklart om jag kommer att hinna hem till jobbet imorgon. I och för sig ska dom sätta in ett ersättningsplan men det ska ju flygas upp från Stockholm och det lär ju ta åtskilliga timmar innan vi kan lyfta härifrån med det. Det mesta pekar alltså på att jag missar sista flyget från Arlanda till Landvetter. Nu när jag ändå har betalat för en flygbiljett så är jag inte helt sugen på att punga ut ytterligare 900 spänn för en tågbiljett från Stockholm. Jaja, jag tar det med ro. Det värsta som kan hända är ju att jag missar jobbet imorgon.

Det har på det stora hela varit väldigt trevligt att vara här i Jämtland. Trots dom väldigt tråkiga omständigheterna. Dessutom har jag ju saknat käraste Stella något enormt. Det är inte lätt att vara ifrån varandra när man är sådär nykär liksom. Men vi kommer ju få se varandra snart i alla fall.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Skarsnik said, on januari 28, 2008 at 12:48

    Nysprungen kärlek i all ära, men när man känner Blashyrkh i närheten känns den vanliga dödliga världen smått menlös. :) fan jag vill norröver jag med.. jävla sörländerna driver mig galen!


Kommentera

