stoppa matchen

Sliten

Posted in Allmänt, vänner: by Micke on januari 21, 2008

Den här helgen gick ju som på räls.

Fredagen avnjöts i Stella sällskap hemma hos henne i kortedala. God mat och allmänt mys var precis det som en sargad supportarbetarsjäl behöver för att orka vara ledig på ett passande sätt. Stella skulle jobba på lördagen så vi gick och la oss tidigt.

Lördagen var dagen då det skulle hända. Total utgång och festligheter. Jag hämtade upp Stella på hennes jobb och vi tog en sushi innan vi åkte hem till mig för att vila lite. Efter mycket om och men, jag lär aldrig sluta att förvånas över hur lång startsträcka folk kan ha, så tog vi oss äntligen hem till Sofia där det vankades förfest. Det dök upp en hel del folk och stämningen var god. Oskar, Sofia, Kluck, Love, Kaiko, Jon, Lina, Sara, Stella, Tofft och jag utgjorde den muntra skara, mest bestående av masar och kullor förstås, som ramlade ner från masthugget till haket. Väl där vidtogs något sorts koncentrationssupande av smått episka proportioner. Och jag hade jävligt kul. Bra vänner, ett glatt humör och lagom dos med avslappnande alkohol kan verkligen göra susen för en arbetstrött stackare som mig. Som tur är vidtog något sorts förnuft när Haket stängde och vi åkte hem istället för att försöka styra upp någon efterfest. Man ska sluta när man är på topp.

Söndagen ägnades åt att ge bakfyllan ett nytt ansikte. Det mest gick i slowmotion och att lägga sig ner i soffan var jobbigt bara det. Efter mycket om och men tog vi oss hem till kollektivet och lycades klämma i oss en pizza.

Nu är det alltså måndag igen. Jag ska till jämtland på begravning den här veckan. Visst är det en jävligt tråkig anledning men jag ser faktiskt fram emot att få åka upp och säga hej till alla släktingar. Det var länge sedan jag var där nu.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Skarsnik said, on januari 22, 2008 at 16:13

    Fy fan Micke, jag kunde ana att du härstammade från kärvare delar av Sverige än just Göteborg men att det var ett sådan hårt ställe som republiken Jämtland! Keep going strong!


Kommentera

