stoppa matchen

Fredag med en viss positiv ansats.

Posted in Allmänt, musik: by Micke on januari 18, 2008

Ja, då sitter vi här igen. Några ynkliga timmar ligger mellan mig och helgens frihet. Den här gången så är jag väldigt entusiastisk och faktiskt ganska peppad inför det här med helg. Älskade Stella kommer ju hem igen från sin exil i Halland och det ska bli så sjukt trevligt att få träffa henne igen.  Imorgon blir det ju fest och utgång med allt vad det innebär av lite sång, lite dans och lite naket. Jag tror att det här kommer att bli toppen helt enkelt.

Nu när jag känner att mitt känsloliv fungerar igen så är till och med jobbet något jag klarar av med en klackspark. Visst sitter jag och svär mest hela tiden men det är ju något jag har gjort dom senaste två åren ändå och det är väldigt svårt att lära sig av med sin pavlovskt intränade bitterhet.  Men på det stora hela är det ändå bara en fasad. Inombords bubblar man så där positivt och mår på det stora hela bra.

Samtidigt som jag är en liten solstråle så har jag noterat att jag mer och mer slirar in på ”ondare” och konstigare musik för varje dag som går. Den senaste veckan har det varit mycket norsk black metal och en hel del doom och drone musik. Snart kastar jag Skinny på sophögen och hänger mig helhjärtat åt ”Call of the wintermoon”. Eller inte. Men det är kul att tassa runt i musikaliska marker som man egentligen inte har någon koll på.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Johannes said, on januari 18, 2008 at 11:36

    Så länge du bannar gud med din dans så är musik välkommen! :)

  2. Tez said, on januari 18, 2008 at 13:35

    Fett röj imorgon, bro!
    Och som Johannes säger, lyssna på vad skit du vill, bara du inte glömmer att hata Gud!

  3. Skarsnik said, on januari 22, 2008 at 16:14

    Kampen mot gud och hvide krist er igang!


Kommentera

