stoppa matchen

Tillbaka i hetluften

Posted in Allmänt by Micke on januari 14, 2008

Måndag! Äntligen! Jag som ett litet tag trodde att jag kände en svag doft av frihet har plötsligt kastats tillbaka till den plats där jag hör hemma. På jobbet.

Helgen var riktigt trevlig. Fredagen blev inget alls då jag beslutade mig för att ställa in all social samvaro och istället ägna mig åt mitt eget genom att sova.

På lördagen vissta jag bara en sak och det var att när Stella ringde senare på kvällen så skulle jag vara beredd. Jag var stod alltså på stand by. Hon skulle umgås med en väninna men efter det så var mitt sällskap önskvärt. Under tiden jag väntade på att Stella skulle bli klar med sitt så började jag och Kaiko lite lungt och sansat att hälla i oss öl och mat på Solrosen. Det hela utvecklades till någon sorts spontan fest då allt fler hörde av sig och fler kompisar anslöt till oss. Det blev alltså en liten spontan praktfylla med häng inne i stan och omkringspringande mellan lite olika krogar/klubbar. Jag minns till och med att jag sjöng karaoke vid ett tillfälle. Bara en sån sak tyder på att det hela var en extremt lyckad kväll. Efter mycket om och men så fick jag ge upp försöket att sammanföra mitt gäng med Stella och hennes väninna. Jag drog helt enkelt vidare för att träffa henne och vi beslöt oss illa kvickt för att rulla hem till henne i kortedala och syssla med sånt som man gör när ingen tittar på.

Söndagen avnjöts med Call of Cthulhu och trevligt sällskap hemma hos J och K. Perfekt söndagsunderhållning kan tyckas men jag hade liksom tankarna på annat håll så jag upplevde det hela lite för ofokuserat från mitt håll. Efter spelandet så kunde jag inte hålla fingrarna i styr och nappade genast på ett erbjudande om att tillbringa ytterligare en natt där ute i kortedala.

Nu är det måndag och vad den här veckan kommer att bära med sig kan tyckas svårt att skönja. Stella ska hälsa på sin mor nere i Halland så jag får väl roa mig bäst jag kan (läs spela World of Warcraft). På lördag är det i alla fall bodybeat inbokat sen gammalt. Det får bli en bra grund att bygga roligt på.

Kommentera

