stoppa matchen

Är veckan redan slut?

Posted in Allmänt by Micke on januari 11, 2008

Inte riktigt kanske då jag blir kvar i den här stolen några timmar till. Men vecka 2 år 2008 får nog gå till historien som en av dom segaste hittills. I alla fall om man pratar jobb.

Igår så var det tänkt att jag och Stella skulle kulturmuppa oss lite. Och det gjorde vi på världskulturmuseet. Vi såg en utställningar om det muntra ämnet trafficking. Det är så sjukt frustrerande när man konfronteras med ett sådant ämne. Hur ska man förhålla sig? Min spontana reaktion är ju att springa ut på stan och klubba torskar. Jag har ingen patentlösning på problematik av den här storleksordningen men är det något som måste hända så är det att det måste bli jobbigare för folk som håller på med den här typen av verksamhet att hålla på med den här typen av verksamhet. Med ett lätt illamående så tittade vi på en liten indianutställning som var ganska mysig. Djungeln verkar vara ett schysst ställe.

Efter kulturen (varför mår man alltid piss av kultur?) så drog vi vidare till Café Publik och avnjöt en pasta som måste beskrivas som ett rent fynd. För 75 spänn så fick man både välsmakande och mättande mat som utan att skämmas för sig skulle kunna serverats på ett bra mycket dyrare ställe.

En snabb resa till Kortedala och lite häng där ute fick avsluta kvällen innan jag tog mig hem till min egen härd för lite turbosömn.

Idag är det alltså fredag. Jag känner mig bra sliten. Sofia vill ha hem mig på lite tv-spel men jag vet ärligt talat inte om jag pallar det. Jag får se hur jag mår om några timmar helt enkelt.

Kommentera

