stoppa matchen

Gief fotboll plz!

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS by Micke on januari 8, 2008

Idag fick jag en grov släng av fotbollabstinens. Och det fungerar inte längre med den metadonbehandling somgaisgaisgais.jpg toppfotboll på tv innebär. Jag måste ha GAIS. Leriga planer, snedsparkar, snålblåst, Trelleborg borta och blaskig folköl i plastmugg. Hur man kan sakna något så i grund och botten värdelöst som den allsvenska serielunken är för mig och många helt obegripligt. Det går inte att analysera vad det handlar om på ett vettigt och rationellt sätt. Jag vill tillbaka till det där, jag vill ha ångest inför ett möte med Gefle, jag vill skaka av frustration i motgång och jubla av glädje i framgång. Hur man än vänder och vrider på det så lär inte GAIS vinna i år heller och vi kommer antagligen få känna på mer motvind än medvind. Men är det något man inte kompromissar med så är det ju kärleken till sitt lag, sin klubb och sina färger. Fan, det är nästan lite vackert på sitt sätt.

Stella kom förbi och hälsade på i kollektivet igår. Vi lagade lite mat och titta på Pimp My Ride. Det är ungefär så perfekt en måndagkväll kan bli just nu. Förutom att jag i någon form av hjärnsläpp lyckades förolämpa både mig själv och henne grovt med något som måste kvalificera sig som årets felsägning. Nog om det. Det blir nog bra det där också ska ni se.

Kommentera

