stoppa matchen

Hårdrocken gör comeback?

Posted in Allmänt, musik: by Micke on januari 7, 2008

Ledig dag idag. Det förtjänar man när man har tjôtat epost med arga kunder en hel helg. Vad ägnar jag då min lediga dag åt? Efter en något hektisk morgon hemma hos Stella och med en böteslapp från västtrafik i näven kom jag då hem till mitt lilla rum. Säg den lycka som vara för evigt, då jag inte ens orkade klicka igång WoW. Slapptasken har fått ett enormt övertag här borta!

Men så bestämde jag mig för att göra något hyffsat kreativt i alla fall. Ladda ner musik är ju alltid skoj. Men eftersom jag redan har hört all bra synth så letade jag på andra platser för lite inspiration till dagens piratdåd. Och ja, titeln på denna post är en ganska fin give away om vad jag har ägnat dagen åt. Med Close Ups årsbästalista i näven har jag härjat runt på dom stora fildelningsnätverken och dragit ner hiskeliga mängder musik skapad av män med dålig hygien och för långt hår.

Och vet ni vad? Jag saknar den tiden när det räckte med ett ballt gittarrsolo för att göra en låt bra. Jag var ju som alla andra ett stort fan av Guns n roses och Metallica där i mitten på 90-talet. Min metalhistoria kunde ha slutat där men jag valde förstås att fördjupa mig lite mer då det begav sig. Gamla akter som Slayer, Black Sabbath och till viss del tidig norsk black metal har alltid återkommit i mina spellistor sedan jag blev miljölskadad som liten tonåring. Senare såg jag ju ljuset och bytte ut skinnjacka mot kärnkraftverk i min lista över preferenser över vad som är god smak. På den vägen har jag väl mer eller mindre vandrat sedan dess. Och lika glad är jag för det.

Nu sitter jag här och lyssnar på det nyaste nya och inser att det har inte hänt så jävla mycket. Men mjällmolnsframkallande headbanging har inte känts så här lockande på bra många år. Ge mig ett rockmonster, bredbenta poser, odödliga gittarsolon och ylande skönsång!

Kommentera

