stoppa matchen

I landet lagom flyter det på.

Posted in Allmänt, Bakis, Jobb by Micke on januari 6, 2008

Störningar i eposttrafiken är mitt personliga purgatorium.

Efter jobbet igår bar det av till Charlotta på lite fest. Jag och Stella gick dit i samlad trupp. Det känns bäst så. Visst känner jag C sedan tidigare men vi har ju ärligt talat mest träffats under festliga förhållanden och jag är fortfarande såpass socialt hämmad att jag upplever det som ett problem att åka hem till människor jag knappt känner som ett problem. Men det är ju förstås en vanesak. Det var riktigt trevligt på festen och jag träffade även några gamla bekanta från Falun. Det är emellanåt jävligt roligt att skvallra lite om dom gamla förmågorna som man blev terroriserade av när man var lite mindre.  Sen när det visar sig att dessa lokala förmågor inte har kommit längre än att bo i husvagn med hembrännaren som enda sällskap så känns begreppet ”evig rättvisa” jävligt träffande. Okej, det är ärligt talat ingen jag känner till som har förvandlats till genuin white-trash men det är inga lyckade karriärer dessa människor har att visa upp.

När dom andra gick på krogen så bestämde sig jag och Stella för att avvika från kalaset och åka hem till henne istället. Det var på det stora hela ett bra beslut.

Söndag. Arbete. En lätt bakfylla och utan särskilt mycket sömn i kroppen så ska jag nu kriga mig igenom efterbördan av en trasig epostserver.

Kommentera

