stoppa matchen

Ledig dag

Posted in Allmänt, musik: by Micke on januari 4, 2008

Herregud vad fint det är när man har en ledig dag lite då och då. Självklart kommer det surt efteråt och i det här fallet innebär det förstås att jag ska jobba hela helgen. Men inte tänker jag misströsta för det.

Ikväll ska ju jag och Sofia göra stan osäker med lite utgång. Spetsnaz-spelningen hänger lite löst just nu då det visade att alla intäkter kommer gå till att rädda arrangörerns röv från debaclet med den inställda VNV Nation-spelningen. Kort sammanfattat; VNV skulle spela en spelning precis innan julhelgen som plåster på såren för den spelning som ställdes in på grund av tekniskt strul tidigare i höstas. En vecka innan ”plåster-på-såret-spelningen” skulle äga rum så gick VNV ut med ett meddelande på sin hemsida att dom ansåg att arrangörern inte hade skött sina åtaganden då dom varken hade fått några flygbiljetter eller hotellbokningar bekräftade. Bandet såg då för gott att ställa in allt då dom ansåg att arrangören var oseriös och dessutom hade gjort sig okontaktbar. Detta i kombination med lite annat internetskvaller som poppade upp i höstas så framstår faktiskt arrangören som ett litet praktarsel som försöker blåsa folk på pengar. Självklart står ord emot ord i den här soppan men mina 2ören ligger på VNV Nations version. Alltså ligger landet som så att både jag och Sofia är skeptiska till att ge arrangören ekonomiskt bidrag med tanke på att det mesta tyder på att killen har blåst folk på pengar och sånt vill man ju inte stödja. Men till kellys ska vi i alla fall!  Jag kanske bör tillägga att jag inte bryr mig ett skit om VNV och deras musik men den här lilla soppan är på tok för rolig för att inte nämna. (För den som följa bajskastningen och skvallret online så finns det några trådar på synthdelen av helgon.nets forum som behandlar detta.)

Imorgon lördag pekar det mest på lite häng med Stella igen. Eventuellt att vi ramlar iväg på kalas hemma hos Charlotta. Men den här gången ska jag ta det väldigt väldigt lungt. Så dåligt som jag mådde på jobbet i tisdags vill jag aldrig må igen. Det kanske ska bli lite av ett nyårslöfte? Att aldrig vara bakis på jobbet. Näh, ni hör ju hur orimligt det låter.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. fiskhandlarn said, on januari 6, 2008 at 22:28

    Ironiskt att Spetsnaz och VNV dessutom ar i luven pa varandra. :)
    Sa det blev ingen VNV-spelning alltsa? OTUR!


Kommentera

