stoppa matchen

Casualhäng i Kortedala

Posted in Allmänt, musik: by Micke on januari 3, 2008

Igår kom så min senaste en-fixering Stella hem till Göteborg igen. Jag mötte upp med henne på centralen sådår vid en halv tio på kvällen. Planen var att inte göra någonting och det lyckades vi alldeles utmärkt med. Lite pasta, lite tv-tittande och lite allmänt häng ute i förorten. Det är egentligen dom här helt normala kvällarna som är dom bästa. I alla fall i ett längre perspektiv. Det är dom där små små ögonblicken av normal okomplicerad folkhemslycka som på något sätt adderar upp ens person till en ganska nöjd människa.

Ikväll slutar jag jobba sent vilket på ett alldeles förträffligt sätt sabbar den här dagen. I morgon däremot ska jag och Sofia gå på musikens hus och kolla på synthbandet Spetsnaz. Och ja, dom vet faktiskt vad vi riktiga ryssofiler anser om det namnet och det är inte vackra saker. Deras musik ger jag inte mycket för heller men det ska bli trevligt att röra sig lite ute i svängen.

Kommentera

