stoppa matchen

Hej å hå och gott nytt år på er.

Posted in Bakis, vänner: by Micke on januari 1, 2008

Jisses. Den där festen vi hade i går slog ner som en bomb. Det var mer eller mindre galet röj hela kvällen och en fin blandning av folk. Några gamla bekanta och en hel del nytt folk som man inte träffat eller träffat så mycket tidigare. Det var så att säga upplagt för dynamiska förutsättningar. Och dynamiken uteblev inte. Vi lyssnade på bra musik, drack mängder med alkohol och rökte dyra cigarrer vid tolvslaget. Fram till själva tolvsaget tyckte jag själv att jag hade bra koll på läget. Naturligtvis fintade jag mig själv fullständigt och stannade uppe på tok för länge och dansade in det nya året. Undrar om grannarna verkligen uppskattade våra något skrikiga tolkningar av gamla Nitzer Ebb-örhängen. I vanlig ordning fick vi baxa ut Kaiko genom dörren för att kunna få lite sömn när alla andra utom han förstod att kalaset faktiskt var över. Men det är något jag gärna gör och det med kärlek. Baxar Kaiko alltså.

Efter tre timmars god sömn sitter jag nu på jobbet och kan inte riktigt avgöra om jag bara är trött eller om jag faktiskt är mer eller mindre full fortfarande. Antagligen är det väl en kombination som gäller då det ena verkligen inte utesluter det andra.

Och nu till något jobbigt. Igår nåddes jag av budet att min moster slutligen somnat in. Det är något som stått klart ganska länge att hennes cancer var så illa att den inte gick att bota. Mostern i det här fallet är ingen jag personligen har haft någon närmare kontakt med men det känns ändå jävligt tungt. Framför allt så går mina tankar och funderingar till mamma, hennes egna familj, mina andra mostrar, morbröder, mormor, morfar, ingifta, utgifta och alla andra som stod henne nära. Det är så jävla orättvist och grymt med cancer.

Kommentera

