stoppa matchen

Göteborg

Posted in Allmänt by Micke on december 27, 2007

Hemma på västkusten igen. Och allt är precis som vanligt. Vädret är ett hån mot god smak och arbetet känns tyngre än på länge. Men vafan. Jag har kommit på en enkel lösning på mitt största problem. Jag säger upp mig helt enkelt. Måste bara spara undan lite pengar så jag klarar a-kassans karens på 90 dagar. Sen smäller det.

Julhelgen i Falun avslutades med en snabbfika tillsammans med Erik. Det var jävligt gött att träffa honom igen då det blir på tok för sällan numera. Sen avnjöt jag 7 timmar bakfyllesvettningar och skrikande barn på en av SJ uppstyrd godsvagn. Ibland gillar jag att åka tåg, det kan vara direkt mysigt och trevligt. Men igår var nog den värsta trippen på länge. Tur att man hade datorn med sig och kunde börja plöja The Office som syster gav mig i julklapp.

Framöver så tornar en ledig helg följt av nyårshysterin. Jag ska jobba över nyår men det ska väl inte hindra mig från att kunna delta på vår egen nyårsfest som vi ska hålla i kollektivet. Det brukar gå så bra för mig när jag kombinerar alkohol med arbete dagen efter.

Ska se om jag och Stella kan styra upp en liten träff snart också. Det var på tok för länge sedan vi sågs.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Szofia said, on december 28, 2007 at 18:42

    Men neeeeej jag har ju planer för dig. Get a grip människa, du kan ju inte säga upp dig. Om du inte har en sjukt bra anledning, typ att du ska flytta till australien och bli surfare på heltid.

  2. Michael Hemmingsson said, on december 28, 2007 at 18:48

    Pja. Alltså, att leka med en tanke och faktiskt göra slag i saken behöver inte vara samma sak. Har du planer så dela gärna med dig :)


Kommentera

