stoppa matchen

Snart bär det av.

Posted in Allmänt, Bakis, vänner: by Micke on december 26, 2007

Så. Då var julen avklarad för den här gången. Det har ätits, öppnats paket och träffats en hel del folk. Precis som det ska vara med andra ord.

Just nu sitter jag bakis som ett djur och stirrar på röran som finns omkring mig. Tanken är att denna röra ska förvandlas till en behändig och framför allt bärbar packning som jag ska kunna baxa upp på tåget lite senare idag. Jag fick en jättefin matta av min mor. En matta är förvisso bärbar. Men ganska otymplig. Jag stirrar lite till på sakerna. Dom ligger kvar.

Gårdagen började med för-för-fest hemma hos vänner till min lillasyster. Det verkar vara kul folk det där men eftersom jag inte känner dom så hade jag väl inte ås mycket att hämta där. Efter en stund befriade Johan mig med ett samtal där det upplystes om att för-festen hos Peter hade öppnat. Glad i hågen gick jag dit. I det här stadiet var för-festen-hos-peter fortfarande själva huvudfesten rent tankemässigt. Efter en del småsupande så fick jag för mig att det faktiskt var en bra grej att dra vidare till folkets hus och fortsätta balunset med en hel del dans och alkoholintag. Det var väldigt mycket trevligt folk där. Men som vanligt blev jag lite för full för mitt eget bästa så jag styrde upp en taxi hem till järlinden tillsammans med syster vid en halvtvå på natten. Det var nog lika bra det då den här tågresan jag ska göra idag kräver en viss närvaro (dumt att missa tåget) samt en smula vakenhet (två byten).

Jävla saker. Dom ligger fortfarande kvar. Jag tror dom stirrar tillbaka.

Kommentera

