stoppa matchen

God jul – Det är väl den korrekta hälsningen?

Posted in Allmänt by Micke on december 24, 2007

Ja, då var vi framme vid den dag svenska handel har fokuserat all sin verksamhet emot den senaste tiden. Självaste julafton. Och det känns rätt bra. Jag ska snart i väg en snabb sväng och träffa farsan och farfar med farbror och en drös kusiner. Det är människor som jag tycker om men på det stora hela inte har så mycket gemensamt med. Men eftersom jag är ett socialt geni ska jag nog klara av det här på ett strålande sätt.

Igår hängde jag hos Westholm en stund. Även Löfblad var där och det var väldigt trevligt att träffa dom igen. Naturligtvis behövde vi som dom män vi är en ursäkt att umgås och just denna dag fick det bli fotboll som agerade förkläde. Vi tittade på Inter – Milan, Blackburn – Chelsea samt Barcelona – Real Madrid. En riktigt fin fotbollsdag med andra ord. Som grumlades en aning av att Barcelona hade fräckheten att förlora sin match mot Madrid.

Efter fotbollen knatade jag iväg till Lisa och hängde där en stund. Det var trevligt på alla sätt och vi fick en hel del bra sagt till varandra. Det är inte klokt vad man kan göra med lite prat nu för tiden. Dessutom lagade hon svamp till mig. Vad är det som gör att alla tjejer jag umgås med lagar svamp till mig? Hur vet dom om min hemliga fetish för vällagad svamp?

Nä, nu väntar gröten, knäcken, flottet och förstoppningen. Så – Go’ jul på er!

Kommentera

