stoppa matchen

Dags att ta tag i det här igen.

Posted in Allmänt, Meta, musik:, vänner: by Micke on december 22, 2007

Bloggen har verkligen legat nere som en klubbad säl den senaste tiden. Jag har verkligen saknat all inspiration att skita ur mig den enklaste text. Men nu känner jag att det hela sakta men säkert håller på att återvända.

Vad har hänt sen sist då? Pja, det är nog en hel del samtidigt som en hel del inte har hänt. Vi betar av det lite snabbt.

Festande – Jovars, några krogkvällar och ett bunkerbesök har jag hunnit med.

Vänner – Jag har hittat en ny underbar kamrat i Stella som jag är enormt förtjust i. Vi har ett jävla bra häng och umgås ganska ofta. För övrigt är det mesta sig likt. Vänner glider in och ut i vardagen och ibland är det mer av vissa och mindre av andra. Det är förstås helt i sin ordning men jag önskar verkligen att jag kunde ta mig tid att verkligen umgås mer med alla jag tycker om så himla mycket.

Jobbet – Inget nytt under radarn.

Musik – Jag lyckades bevittna en Laibach konsert och en Marilyn Manson spelning under tiden den här bloggen varit död. Laibach var fantastiskt bra och deras slakt/tolkningar av nationalsånger gjorde sig grymt bra live framför en sittaden kulturkoftepublik. Manson var det inte ens meningen att jag skulle se men det visade sig att Johannes arbetskamrat hade en biljett över så jag nöp den och gick dit. Det var faktiskt bra på riktigt. Han är ju en underhållare av rang den där shockrockaren.

Övrigt – Jag har skaffat mig en digitalkamera och för att fira det så har jag även reggat mig på flickr.com. Det ger mig möjlighet att leda ett RSS-flöde med bilder till den här bloggen. Ni som redan RSS-läser den här bloggen kommer inte att se det men med jämna och ojämna mellanrum så kommer det dyka upp lite olika bilder här i högermarginalen. Jag är så sjukt web 2.0 så ni fattar inte.
Just nu – Sitter jag och planerar lite packning. Imorgon rullar jag upp till Dalarna för att fira jul med släkt och vänner. Det ska bli skönt att få återse fosterjorden igen.

Kommentera

