stoppa matchen

Listhysteri

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS, Jobb, lek & spel:, musik:, Politik, TV & Film, vänner: by Micke on november 30, 2007

Då kör vi en till sån här då. Understimulerad på arbetet och sånt här framstår helt plötsligt som en bra idé.

Bästa filmen: Gudfadern 1 och 2 är odödliga klassiker som jag kan titta på om och om igen. Utöver det så vurmar jag alltid för Alien-filmerna, Fight Club och dassiga postapokalypsrullar som Hardware. Den senaste tiden av självrannsakan har skoningslöst avslöjat att jag faktiskt har usel filmsmak.

Senast köpta skiva:All My Dead Friends” och ”Flowers Made of Snow”. Två samlingskivor från skivbolaget cold meat industry som sammanfattar rätt bra vad deras utgivningar kan innehålla.

Ska bli skoj: Att ha en ordentlig helg full med fest, vänner och skörlevnad.

Ska inte bli skoj: Att krypa tillbaka till jobbet på måndag. Att samma jobb även ska vidareutbilda mig till att svara på felanmälan fast telefoni ligger väldigt långt ner på listan.

Snurrar nu: Hårddisken på min arbetsdator. Den knastrar ganska spännande. Håller tummarna för en rejäl krasch.

Sparar till: Inget särskilt. Har funderat på att börja lägga undan lite pengar till semestern nästa år.

Väntar på: Bättre tider. Må låta som en klyscha men det är ändå sant. Ett problem med detta är att jag blir mer och mer tveksam till att dessa bättre tiden tänker komma någon gång. Och det där med att man skapar sin egen lycka är ju förstås bara rent och skärt trams.

Pålägg som gäller: Jag är traditionalist på den punkten. En gnutta smör och normal hushållsost räcker långt. När det ska lyxas till drar jag fram lite cream-cheese, soltorkade tomater och rödlök som man drar lite tabasco och svartpeppar över.

Dagens dryck: Mest kaffe och vatten. Framåt kvällen hoppas jag på några öl.

Tre band/artister: Skinny Puppy, Joy Division och Nitzer Ebb. Skrämmande hur lite topp tre har ändrats dom senaste tio åren. Man finner förvisso en trygghet i detta men kan lätt upplevas som lite tråkigt.

Senaste boken du läste: Jag är en sån som håller flera böcker igång samtidigt. Men den senaste jag avslutade var ”Al-Jazira – en arabisk tv-kanal som skakat om medievärlden”. Kan rekommenderas till vem som helst som har ett intresse för mellanöstern, arabism och mediekritik.

Senaste personen du fick e-mail av: Johannes. Han upplyste mig om hur mycket pengar jag skulle pynta in på hans konto. Det är ganska roligt. Jag ser aldrig några räkningar men en gång i månaden skickar någon ett mejl till mig som vill att jag ska ge honom massa pengar. Man kan nästan tro att jag är omyndigförklarad.

Senaste personen du fick brev av: Lisa gjorde sig besväret att skicka ett brev till mig för inte så länge sedan. Tyvär är jag sämst på att svara på analog kommunikation. Ytterligare en källa till dåligt samvete med andra ord.

Senaste personen du fick sms av: Stella som upplyste mig om när hon slutar jobba idag och lite löst om eventuella planer för helgen.

Senaste gången du var utomhus: Idag vid 07:40 gick jag ut genom dörren för att vara framme på jobbet tre minuter senare. Nära jobbet = bra. Se jobbet när jag vaknar = dåligt.

Senaste gången du sov: Inatt. Jag sov ganska dåligt och oroligt. Drömde massa skumma saker som var jobbrelaterade. Bra jävla illa med andra ord.

Senaste gången hela din familj åt middag tillsammans: Det minns jag inte. Förra julen var inte brorsan hemma i Falun då det måste alltså vara julen 05 det hände senast. Eller?

Senaste saken du köpte: Ett sånt här laptopställ. Underlättar min ergonomiska situation i hemmet avesevärt när jag kör med extra mus och tangentbord inkopplat i min dator. Men jag håller med, det ser ganska gej ut.

Vad har du gjort idag?: Svarat på några mejl, chattat lite, slösurfat, pratat i telefon, blivit förbannad, har haft kafferast och försökt undvika att ta något som helst ansvar.

Var det kul?: Nej, nej, nja, nej, nej, ja, javisst.

Brukar du svära mycket då?: Närdå? Generellt använder jag en hel del invektiv. Blir roligare så.

Hur tidigt stiger du upp?: Varierar kraftigt då jag jobbar så olika tider. När jag är riktigt seg och trött brukar jag kliva upp cirka 20 minuter innan jag börjar jobba. Detta är då när jag jobbar tidigt på morgonen. När jag har sovmorgon så brukar jag gilla att ligga och dra mig till 10-snåret.

Gillar du att slåss eller?: Nej. Men jag tror på självförsvar och till viss del konfrontativa metoder om det är något man vill förändra. Men slagsmålen i sig är aldrig särskilt roliga.

Vad har du på dig just nu?: Adidassneakers, svarta 5.11 TDU-byxor, svarta strumpor, svarta billighetsboxers från h&m, skinny puppy-tshirt, skinny puppy-huvtröja samt en svart propper patrol cap. Tråkigt? Jajamen. Funktionellt? Absolut.

Vilken är din favoritgladiator?: Russel Crowe.

Vad ska du göra ikväll?: Det är lite oklart i nuläget. Men jag hoppas på någon form av ugtång och skörlevnad. Alternativt blir det häng hemma hos Stella.

När var du senast riktigt full?: I lördags tittades det väldigt djupt i glaset.

Är du seriös?: Det finns väldigt många saker jag tar på väldigt stort allvar. Men ingenting är för heligt för ett skämt. Att ironisera kan vara väldigt kul.

Vad är du allergisk mot?: Fysiska allergier har jag inga. I övrigt så är det mycket jag kan få klåda av. Börja med att kolla nöjesrapporteringen för att få en bra bild av vad jag inte klarar av. Arbeta er sedan utåt mot resten av mänskligheten.

Var har du ont?: Ingenstans. Känner dock en viss ömhet i ryggslutet.

Använder du hårspray?: Nej.

Kan du stå på händer?: Det blir enklare om personen vars händer jag står på ligger ner eller böjer sig neråt så att händerna hamnar på golvet/marken. Men generellt sett så är det inte så svårt att stå på händer.
Vem håller du på i big brother?: Den som spränger bort big brother-huset från planetens yta.

Favoritserie: Just nu följer jag Californication. Annars brukar det dom andra i kollektivet följer för tillfället vara helt okej. Fast just nu är dom inne på Buffy igen och just det är jag inte så sugen på.

Gillar du seriehjältar?: Mjo, jag var ett fan när jag var mindre. Bläddrar jag i serietidningar idag som jag läste när jag var mindre så tycker jag mest dom är pinsamma. Men Wolverine kommer alltid ha något speciellt.

Hur många Anna känner du?: 3 stycken tror jag.

Vad tycker du om idrott?: Jag gillar idrott. Både som utövare till viss del men framför allt som konsument. Det ska vara fotboll och laget är GAIS.

Tuffaste låten: Worlock med Skinny Puppy

Håkan Hellström eller The Ark: Håkan Hellström

Bright Eyes eller Lars Winnerbäck: Bright Eyes.

Salt eller socker?: Salt.

Gillar du ketchup?: Ja, men det ska användas med måtta.

Är du glad nu?: Nej, men jag är inte heller ledsen.

Var du glad igår?: Nej, inte speciellt. Men dagen hade sina stunder.

Känner du någon som jobbar på sjukhus?: Ja, har bestämt för mig att min mor jobbar på ett.

Gillar du broder daniel?: Ja och nej. Jag är så sjukt kluven inför BD.

Vad har du för klocka?: Ingen alls. Använder klockan i datorn eller mobilen.

Senast spelade skiva?: Die Krupps – I

Röker du?: Ja, tyvär. Har trillat dit igen. Men det är inga mängder det handlar om.

Är pandor söta?: Nej.

Vem har du gett ett blandband?: Kluck. Jag är fortfarande skyldig Kaiko ett blandband.

Vem har gett dig ett blandband?: Kaiko.

Vad dansar du till?: synth, indie, house, tekkno. Bara det är bra.

Bästa sport?: Fotboll

Har du något tv-spel?: Ett gammalt Dreamcast och några bärbara nintendokonsoler. Resten står Johannes och Josef för.

Politik?: Vänster. Extrem.

Stockholm är?: Sveriges huvudstad. Har jag hört.

Göteborg är?: Sveriges mentala huvudstad. Även min nuvarande hemstad.

Vad dricker du för kaffe?: Svart

Hur många converse allstarskor äger du?: Noll.

Skostorlek?: 42

Är du oskuld?: Nej.

Kan du sjunga?: Nej.

Tror du på Gud?: Absolut inte.

Barndomsidoler?: Som alla barn uppfostrade på 80-talet så tyckte jag Kiss var asgrymma.

Jobbigt just nu?: Jobbet. Det är skitjobbigt.

Mer värt än guld: Diamanter? Kontanter?

Spagetti eller makaroner: Spagetti

Ett land jag helst vill besöka: Ryssland

Ruskigt bra skivor: Allt med Skinny Puppy, Det mesta med Nitzer Ebb och allt med Joy Division.

Världens mest överskattade skiva: Allt med Beatles och Rolling Stones.

Roliga svenska filmer: Nattbuss 807 är en fin komedi.

Tycker du om dina grannar?: Den där braten i dörren bredvid säger i alla fall hej och är trevlig.

Har du kvar dina barndomsskivor?: Några stycken. Klasse Möllberg i smurflandet är en tidlös klassiker.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Mike said, on januari 27, 2008 at 03:28

    Håller med! :) Hardware ä en förbannat bra film.


Kommentera

