stoppa matchen

Nya prylar och lite funderingar omkring Beach-08

Posted in Allmänt, musik: by Micke on november 28, 2007

Igår trillade det in ett paket som jag glömt bort att jag beställt. Det är alltid trevligt med nya saker och den här gången innehöll paketet en skinny puppy-huvtröja, en dito-t-shirt, några knappar samt den officiella Skinny Puppy-kondomen! Hell yeah, här ska syndas!

Noterade idag att Ministry ska spela på Sweden Rock Festival nästa år och helt plötsligt blev jag ruskigt sugen på att åka dit igen. Detta i kombination med metalgudarna i Judas Priest gör ju att det faktiskt är två band på festivalen som jag verkligen vill se. Förra gången jag var där hade jag sjukt kul och det skulle vara trevligt med en repris. Som synthare är det lite som att springa genom ett minfält när man är där men ändå med ett leende på läpparna. Får se hur jag gör. Biljetten kostar trots allt nästan 2000 spänn och det är nog snäppet för dyrt.

Arvika blir det garanterat nästa år. Trots att dom inte har släppt några band ännu. Men enligt lite skvaller på internet så kommer första bandsläppet nu på fredag. Man kan ju alltid hoppas på att dom presenterar  i alla fall någonting som jag är avlägset intresserad av.

Medeltidsveckan är ju bokad sedan gammalt. Förra årets vansinnesresa/soft semester och vila var helt fantastisk på så många sätt. Sen spekuleras det lite i vilken boendeform vi ska ha nästa gång och om det blir så som det pratas om så skulle det lyfta hela spektaklet ytterligare ett snäpp.

Som ni noterat så sitter jag alltså här och planerar nästa års semester. Med tanke på att jag har nästan 100-timmar övertid att ta ut så tror jag till och med att jag har tid med allt detta. Planen ligger lite löst just nu men tanken är att ta semestern från början av juli fram till mitten av augusti. Om jag har räknat rätt så ska min vanliga semester plus min övertid räcka till denna monsterledighet.

Till helgen, som man får börja planera redan på onsdagen, så blir det nog Monochrome på lördag och lite Call of Cthulhu på söndag. Dessutom är det middag inplanerad med Elin på lördag eftermidda/kväll. Sen vill jag minnas att det var något annat på gång också men jag kan för mitt liv inte komme på vad det skulle kunna vara. Det hoppar väl upp och biter mig när jag minst behöver det kan jag väl tänka.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillasyster said, on november 29, 2007 at 14:07

    Ja följ med till sweden rock! Lennart har fixat en jättestor frän buss med en massa sängplatser. Förstå var schysst att åka med den och sova i med riktig kyl och frys. Lite överkurs när det gäller festival visserligen, men förstå vad roligt! Haha


Kommentera

