stoppa matchen

Här rullar det på.

Posted in Allmänt, vänner: by Micke on november 27, 2007

Den ekonomiska situationen har blivit något ljusare nu när vi inte betalar dubbla hyror längre. Men efter att ha bokat tågbiljetter hem till Falun så känner jag att min plånbok fortfarande är knivmördad och att ambulansen inte har hunnit fram ännu. Men det löser sig nog. Bara den där löneförhöjningen dom har förhandlat om sedan första april i år kunde färdigförhandlas och trilla in på kontot. Men dom hinner väl förhandla klart om nästa års höjning innan dom är klar med detta årets ökning. Kanske är dags att plocka fram lite mer offensiva maffiametoder för att få till en lösning?

Igår var jag minsann på ”dejt”/after work med Stella som jag träffade hos Charlotta i lördags. Det var väldigt trevligt. Jag kan inte påstå att förhållandena för umgänge var dom bästa då vi de facto hamnade på Kelly’s kareokekväll. Det var på tok för hög volym och jag tror att Stellas arbetskamrater upplevde mig som svår och reserverad. Jag var för nykter för att sjunga och på tok för nykter för att kunna tänka mig att sjunga själv. Och är det inte singstar, då får det fan vara. Då kan jag ju i alla fall hävda att jag spelar tv-spel. Vi gick vidare till Kings Head när vi tröttnade på oljudet och där fick vi i alla fall till en vettig konversation. Kvällen avrundades lagom tidigt och jag ser gärna en repris någon gång.

Igår fintade jag mig själv totalt. I någon sorts galenskap fick jag igår kväll för mig att jag skulle jobba sent idag. Utan att kontrollera i min kalender om det faktiskt förhöll sig så stannade jag uppe till halvtvå. Vid läggning när jag skulle ställa väckarklockan och kontrollerade min starttid så insåg jag att jag minsann började nollåttanollnoll. Ett litet dråpslag.

Idag ska jag hämta ut tågbiljetter. Det känns alltid lika trevligt. Man känner att man har något på gång. Även om det ”bara” är ett besök hemmavid så ska det bli grymt trevligt. Och julen är ju lite speciell på många sätt.

Nu ska jag bara fundera ut lagom fyndiga och inte för dyra julklappar. Det är skitsvårt.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillasyster said, on november 27, 2007 at 17:43

    Det ska i alla fall bli galet trevligt att se dig igen till jul! =)


Kommentera

