stoppa matchen

Nu har jag bra jävla tråkigt.

Posted in Jobb by Micke on november 3, 2007

Lördag, arbete och i princip inget annat står på dagordningen. Det kommer i cykler det här. Var tredje vecka tvingas man in i slaktfållan som även kan kallas ”helgarbete” och bräkande springer man så snabbt som möjligt i hopp om att man ska kunna komma undan. Men det går inte, det är omöjligt. För att dra upp en gammal mening som Elin en gång plitade ner; ”Slaktmasken osäkras”. Så känner jag idag och så kommer jag att känna imorgon. Undrar om det är en slump att jag upplever min psykiska hälsa som sämst med ungefär tre veckors intervall?

Nya bud på jobbet. Nu när det visar sig att vi faktiskt kan hålla schemat så vill dom att vi ska jobba över. En och en halv timme till i veckan vill dom klämma ur våra dallrande små supportkroppar. Min inställning till detta är väldigt klar. Jag tänker vägra. Om dom nu beordrar mig att jobba övertid så ska det fan kosta dom jävlarna. Jag värdesätter min fritid mer än någon ynklig hundralapp extra i plånboken.

Det känns som att det lilla livsrum vi har här på jobbet håller på att försvinna totalt. Men det känns i alla fall bra att jag inte är ensam om att känna såhär. Men vi får väl se hur lojala mina arbetskamrater är till kollektivet när bägaren rinner över och jag börjar bli olydig på allvar.

Tagged with: , ,

Kommentera

