stoppa matchen

Årets sökord.

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS, lek & spel:, Meta by Micke on oktober 29, 2007

Någon har sökt på ”en typisk förlorande gais supporter” och kommit till den här bloggen. Det är faktiskt ganska roligt. Men jag ser varken mig eller GAIS som förlorare och gaissupporter skrivs väl ändå ihop? Appropå GAIS och fotboll så ska tydligen blåvitt ha någon sorts segerparad på avenyn ikväll. Två saker som håller mig vid gott mod noteras: Jag jobbar, vilket innebär att jag inte kommer att bevittna spektaklet av misstag samt att vädret förhoppningsvis gör sitt bästa för att få festen att ställas in.

Måndag igen med allt vad det innebär av frustration och mild panikångest. Inte för att helgen innebar särskilt mycket rock n roll för min del men det är ju ändå bra mycket skönare att vara ledig än att inte vara det. Nu går jag in i sån där vecka där jag ska jobba helg. Jag kan sätta 50 spänn på att typ alla jag känner kommer att vara på värsta partyhumöret och vill ha ut en på dumheter. Det slår aldrig fel.

Men i brist på kalas och såna saker så kan jag i alla fall trösta mig med det ny zeldaspelet till nintendo ds. Det är faktiskt äckligt bra även om det tog en timme eller två att komma in i hur kontrollen fungerar. Men nu känns det som att det antagligen är det zeldaspel med bästa kontroll hittills. Att handlingen och grafiken är väldigt barnvänlig är saker jag gärna sväljer då spelet är så otroligt stämningsfullt. Men jag tror faktiskt jag börjar bli för dum för dom här spelen. Redan på första borgen körde jag fast rejält och irrade omkring i säkert en timme innan jag kom på lösningen på pusslet. Naturligtvis var det hur enkelt som helst när man väl kom på hur man skulle göra. Hur som. Det värmer bra med ett nytt Zelda så här mitt i hösten.

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Satan said, on oktober 29, 2007 at 21:57

    Nudu din jävel har jag med börjat sprida vansinne.. Snart kommer det att koka av febril aktivitet i vättens grotta när han kokar brygder som skall stoppa stadsskallarna för gott! iä! iä!


Kommentera

