stoppa matchen

Det är dom små sakerna som gör det.

Posted in Jobb, lek & spel: by Micke on oktober 26, 2007

Planeringgmöte med Kurragömmaklubben i går kväll. Det planerades en hel del och det dracks en hel del. Det får man väl säga är utmärkta förutsättningar för ett scenario till GothCon nästa år. För mig var det minst lika viktigt att ta mig ut och träffa lite folk som att faktiskt göra något alls till konventet. Men nu är stenen i alla fall satt i rullning och jag tror faktiskt den kommer landa med ett jävla brak. På ett bra sätt då.

För att anknyta till postens titel. Idag ska jag arbeta. Det är inget konstigt med det. Det är ju fredag, jag menar, dom flesta jobbar även på fredagar. Men. Min arbetsplats måste vara konstruerad för att få till den där känslan av små små slag i njuren. Konstant. Saken är den att jag har jobbat tidigt hela veckan, gått upp som en lydig drönare och gjort det jag ska göra på jobbet. Idag, fredag, tycker Datorn att jag ska jobba kväll. Till 22:15. Och det innebär med all sannolikhet att jag inte kommer att komma ifrån jobbet före 22:30. Att ha gått upp tidigt en hel vecka och tvingas gå hem sent i slutet på den, det är en sån där liten grej som gör att man känner sig så värdefull och omtyckt. Vad fan gnäller han om? Ja, det undrar jag också, vad fan är det frågan om? Det här hade inte varit en grej överhuvudtaget om det inte vore så att i princip varenda arbetsvecka jag har ser ut på det här jävla sättet. Brinn DatornBrinn !

Imorgon planeras det i alla fall in öldrickning av något slag. Vi får se vad som händer.

Tagged with: ,

Kommentera

