stoppa matchen

Metaångest

Posted in Allmänt, Jobb, Meta, vänner: by Micke on oktober 23, 2007

Jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra av detta utrymme som jag med viss frenesi har karvat ut åt mig själv på internet. Det jag menar är att jag någonstans inte tycker att det är särskilt roligt att skriva ner saker här längre. Men vi får se helt enkelt. Jag kanske tar en paus, eller så fortsätter det som vanligt.

Nu ska jag prata lite om helgen som varit. Det är ju ända tisdag idag så man har det ju lite färskt i minnet i alla fall.

Man kan säga att hela kalaset började redan i torsdags förra veckan. Då hade vi en så kallad teamdag på jobbet och det innebär i praktiken att jag, min chef och mina närmaste arbetskamrater i mitt team (hence teamdag, duh) låser in oss på någon konferensanläggning, tittar på powerpointpresentationer och dricker vin. Just denna gång så var vi ute på Tjörn och gjorde bort oss. Powerpointandet gick precis det var tänkt och lite kort sammanfattat kan man säga att vår ledning har bestämt sig för att vrida åt tumskruvarna ytterligare några varv med hårdare krav på vår tillgänglighet och schemaefterlevnad. I praktiken innebär detta förstås ingenting då vi ändå är ett tjurskalligt gäng som kör vårat eget race till viss del statistiken har dom aldrig haft någon anledning att klaga på. Vill dom ha en bättre support får dom anställa fler. Enkel och galet simpel matematik. Men det där vet vi ju redan. Det roliga med hela den här teamdagen var maten, drickandet och umgänget med ett gäng goda arbetskamrater.

Väl fredag och tillbaka till i götet så kan man ana en kollektiv betongkeps som låg över vårat hörn på supporten. Vi jobbar surmulet och grinigt av resten av fredagens få timmar och äntligen blev det helg på riktigt.

Efter en dusch och lite vila så ringde Sandra och frågade om jag var sugen på indiskt. Sandra har jag inte träffat på 10 år. Hon tillbringar sina somrar i Falun och av någon anledning så började vi hänga med varandra på den gamla goda tiden. Men livet gjorde att vi tappade kontakten men tack vare Facbook så lyckades vi bestämma att vi skulle träffas i fredags och det hela inleddes på Bombay vid Järntorget. När situationer som dessa uppstår, att man ska återkoppla med någon som man var nära för bra länge sedan, så kan det lätt bli lite tyst och pinsamt. Men jag tyckte vi skötte det bra. Efter indiska maten så gick vi vidare till ett kafé och fikade bort resten av kvällen. Riktigt trevligt och jag är glad över att ha återfått en god vän.

Lördagen innebar inte mycket till en början. Det var bestämt sen gammalt att vi skulle dra ihop ett gång och besöka en nystartad syntklubb vid namn Body Beat på haket vid masthuggstorget. Men innan dess tillbringade jag i någon sorts postbakfylla där tidigare dagars brist på sömn fick ta ut sin rätt. Oskar dök i alla fall upp till slut och efter lite inhandlande av groggvirke så hamnade vi till slut hemma hos Johan och Kerstin. Kvällen förflöt efter normalmallen men det var ändå riktigt trevligt. Body Beat var precis som väntat, lite som ett Monochrome fast med bättre musik och det är inte illa. Jag har några minnesbilder av att Phu matade mig med long island tea och att Kaiko och Love med sällskap också var där. En bra klubbkväll med riktigt många vänner på plats helt enkelt och kan man egentligen önska sig något mer? J och K tog sitt ansvar och ”tvingade” mig hem till människobyn igen efter sedvanligt utfodrande på BK.

Söndagen var bakfylla, städning och speldag. Några kompisar till Johannes kom förbi och vi testade att köra igenom Kremlin. Klockrent spel. I övrigt togs det mest lungt.

Nu är det alltså tisdag, två dagar före lön, 2 och 40 på kontot och väldigt få utsikter till roligt. Tror fan att man är bitter.

Tagged with: , ,

Kommentera

