stoppa matchen

Boosta kulturegot en smula.

Posted in Allmänt by Micke on september 29, 2007

Tidigare i veckan frågade Sofia om vi skulle släpa oss iväg till den där bokmässan som dom av någon anledning har bestämt sig för att hålla i Göteborg så här på höstkanten varje år. Jodå, det lät som en bra idé och jag hakade på.

Väl inne på plats (jag vidhåller att Sofia var en timme sen, men jag käkade frulle på ICA Focus så tiden gick snabbt) så ägnade vi oss åt lite ironisk kändisspotting. Jag fick en även bevittna ett videoklipp på en tanig bög utklädd i kanindräkt som rappade och tog sig i skrevet. Detta var Sofia mycket stolt över att visa mig och jag ångrar en smula att jag inte hängde med på den där burleskfesten igår.

Vi ramlade runt i massorna av folk och jag blev fotograferad tillsammans med mumintrollet samtidigt som Mikael Bindefeldt gick förbi. Vi lyckades också turligt nog missa något med Jan Guillou. Lika bra så.

Jag kom i alla fall hem med en bunt böcker.

  • Äldreomsorgen i Övre Kågedalen – Nikanor Teratalogen – Vertigo Förlag
  • Hebbershålsapokryferna – Nikanor Teratalogen – Vertigo Förlag
  • Beröring långt ifrån – Deborah Curtis – Vertigo Förlag
  • Bollkänsla – Det bästa ur Offside – Offside i samarbete med Nordsteds
  • De 120 dagarna i Sodom – Markis de Sade – Vertigo Förlag
  • lite blandade tidskrifter och annat krafs.

Som ni ser så är det alltså sport, snusk och en gnutta musikhistoria som lyckades fånga mitt intresse idag. Just Nikanor Teratalogen är jag nog mest rädd för. Jag har hört mycket skakande saker om hans grejer. Det ska bli intressant.

Efter mässan blev det lite shoppande för Sofia och sen åkte vi hem till henne och käkade en helt okej take away sushi. Lite tv tittande och allmänt umgänge var precis lagom en namnsdag som denna.

Imorgon ska GAIS sabba SolnaAIKs guldjakt. Eller lägga sig i matchen så att blåvitt inte vinner SM. Jävligt lurig situation.

mu.jpg

Jag poserar stolt med mässans riktiga stjärna – Mumintrollet!

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallstenssonidas. said, on oktober 1, 2007 at 14:19

    Mumin! Finland FTW!
    Alltså, Beröring långt ifrån är ju någorlunda vad Touching from a distance betyder. Men jag kan inte undkomma känslan av att det egentligen är ett namn på en övning i närhet för pedofildömda, eller ett projekt för ADHD-barn, eller ska man säga ADHD-dömda kanske.

  2. trettinian said, on oktober 1, 2007 at 14:28

    Haha, ja, det är fan sant det… Jag förstår inte varför dom ens brydde sig om att översätta titeln. Boken är ändå sprängfylld med engelska citat och kapitelnamnen har inte översatts.


Kommentera

