stoppa matchen

”Klubbarna ska utreda en sammanslagning”

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS by Micke on september 14, 2007

DN.se rapporterar om presskonferensen som hölls idag där gårdagens fotbollskalabalik förhoppningsvis skulle rättas till. Enligt mig är situationen inte särskilt mycket bättre. Christer Wallin har sagt att det är vi supportrar som bestämmer, och det hoppas jag är sant för då kommer det inte bli någon sammanslagning av dom tre aktuella klubbarnas representationslag. Men vad som också är sant är att klubbarna har aviserat att dom ska företa sig en utredning för att en gång för alla gå till botten med den här usla idén om en sammanslagning.

Jag säger: I helvete heller! Frågan ska inte få leva längre! Den ska bekämpas med vx-gas, anticimexsaneringar och radarsprej. Ohyran på Gaisgården har verkligen satt sig i väggarna. Inser inte Wallin att han genom detta agerande fortfarande signalerar att vi har en styrelse som inte tror på GAIS? Förstår han inte att den passion vi supportrar visar inte anses som tillräcklig? Wallin försöker förklara sig med att det skulle vara det sportsligt bästa och därför har han en skyldighet att undersöka frågan. I helvete heller! Den sittande styrelsen blev inte vald på grunderna att dom skulle undersöka möjligheterna att lägga ner våran klubb. Den sittande styrelsen sitter där dom sitter för att dom ska förvalta klubben och lagets färger på bästa sätt. Jag tycker att det dom håller på med nu låter som grov trolöshet mot huvudman och i min värld är den här typen av förräderi bland det absolut värsta som finns.

Hur skulle Wallin och Co kunnat komma undan den slakt (bildligt talat) som dom kommer att råka ut för? Det enda raka för honom hade varit att gå ut på presskonferensen och be om ursäkt stående på sina bara knän. ”Supportrarna är min Gud. Förlåt mig Gud, ty jag har syndat”. Hade han sagt något sådant, ja, då kanske han fortfarande hade kunnat ha en plats i GAIS. Men nu har han med styrelsekumpaner inte ens rätten att torka bort dom spottloskor som kommer att regna över dom när vi har tvingat ut månglarna från templet. Wallin och övriga styrelsen, ni kan dra åt helvet. ÖIS kan dra åt helvete och jag skulle även be Häcken dra åt helvete om det nu inte vore så att dom redan håller till där.

Jag avslutar dagens utbrott med det enda bra jag någonsin läst i Expressen/GT.

Och vad skulle egentligen drömscenariot vara för FC Gothia? Ett SM-guld om tio år och sen ner till Valencia för att våldtas i kvalet till Champions League?
Räck upp en hand den supporter som tycker att det är värt att offra all tradition och historia för det
” – Johan Orrenius

Kommentera

