stoppa matchen

Jag vill fortfarande inte bo i Örebro.

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS by Micke on september 4, 2007

Ja, vad ska man säga. 2-1 till örebrolaget och GAIS är fortfarande mer eller mindre inblandade i någon sorts bottenstrid. En inte allt för svår utmaning, det visar sig, då vi faktiskt har några pinnars försprång framför våra bottenkonkurrenter. Här kan ni för övrigt se den ”solklara hands” som ledde till 2-1 målet i 87e minuten. Jag vet inte riktigt, men mina anatomiska kunskaper säger mig att bollen tar på bröstet. Men jag kan förstås ha helt fel. Visst är det lite småsint av mig att gnälla över en situation när vi borde ha avgjort matchen med i alla fall ett mål till i första halvlek. Dock, det är såna här enskilda situationer man minns. Med värme och helig vrede. Jag har sällan varit så förbannad som jag var igår. Alla såg att det inte var en hands och således ingen frispark. Som sedan flyttas minst fem meter från den punkt som avblåsningen gällde. Som sedan skjuts rätt in i krysset på vårat mål. Ja, vad ska man säga. Ett helt horribelt domslut med ett horribelt resultat. Framöver har vi Kalmar borta, AIK borta, Brommapojkarna hemma, Malmö FF hemma och som säsongavslutning Bajen borta. Av alla dom lagen så ser jag egentligen bara Bromma som en säker seger. Hur man nu kan med att prata om säkra segrar när det är GAIS det handlar om. Men säkrar vi en fyra-fem poäng nu på upploppet så känns allsvenskt spel 2008 helt säkert.

Men vafan, de e’ la GAIS.

Idag kommer Lisa ner. Det ska bli fantastiskt trevligt.

Kommentera

