stoppa matchen

Det rullar på.

Posted in Allmänt, GAIS by Micke on augusti 28, 2007

Ännu en måndag i allsvenskan och ännu en seger för GAIS. Inte för att det händer skitofta men ibland så. Tre galet viktiga poäng som distanserar oss från bottenstriden. Det är en jävla underlig fotbollstillvaro man har när det enda man fokuserar på är att inte vara för nära bottenstriden. Andra lags supportrar pratar gärna om SM-guld och europaspel. Inte gaisare. Allt utöver att säkra spel i allsvenskan är en ren bonus.

Dags att börja tänka på den där flytten. Det ska packas och donas. Jag har storskaliga planer på att faktiskt göra mig av med ungefär alla mina grejer. Bort med böcker, cdskivor och annat trams. Men det slutar nog med att materialisten i mig sitter där och behåller prylarna. Vi får se men just nu nöjer jag mig bra med en säng, dator och lite kläder. Szofia hävdar att jag lever mitt liv som en 22åring och antydde att det kanske var dags att växa upp lite. Jag håller nog med om den analysen egentligen. Men orka baxa flyttlådor med böcker liksom. Jag har även en flyttkartong full med tennfigurer och sånt krafs som jag antagligen aldrig kommer att göra något vettigt med. Man kanske skulle slänga upp skiten på Tradera och se om man kan få lite stålar för sakerna?

Det ska i vilket fall bli så jävla skönt att flytta in till stan. Bergsjön är toppen, jag gillar verkligen stället. Men det tar för mycket tid att åka fram och tillbaka dit ut hela tiden. Och så var det ju det där med avståndet till jobbet. Lutar jag mig lite bakåt i min stol vid min arbetsstation så ser jag huset som den nya lägenheten ligger i. Jag ser dock inte själva lägenheten då den är på första våningen och jag sitter i en lite dum vinkel. Jag ska klocka tiden det tar för mig att gå till jobbet någon gång. Inklusive skoknytning. Slut på spårvagnar och kollektivtrafik. Dags att titta på det här med cykel.

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. fiskhandlarn said, on augusti 28, 2007 at 10:04

    Jag har själv sett hur han sitter i konstiga vinklar på jobbet. Man kan ju bara föreställa sig vad det är han inbjuder till…

  2. trettinian said, on augusti 28, 2007 at 14:12

    Jag ser inget glapp mellan dåtid och framtid…

  3. Erico Silva. said, on augusti 29, 2007 at 00:33

    Det är faktiskt en ganska vanlig slutsats att nutid inte existerar, utan är en oändligt liten punkt mellan dåtid och framtid.


Kommentera

