stoppa matchen

Ny vecka.

Posted in Allmänt, GAIS by Micke on augusti 27, 2007

Det blev klart igår att vi får tillgång till den nya lägenheten omkring den 15e september. Så alla ni som jag har hjälpt att flytta, räkna med att jag kontaktar er på ett eller annat sätt snart!

Helgen har varit väldigt lungn och fin. Parkhäng med Sofia och killarna, lite it-support, biobesök och sånt där. Vi såg Simpsonsfilmen, som jag redan hade tjuvtittat på illegalt, och den var riktigt bra. Synd att fokuset låg på tramshumorn, som Simpsons är jävligt bra på, och inte så mycket på satiren som Simpsons är världsmästare på. Men helt klart sevärd. Lite väl lugn helg kanske men finns det ingen anledning att festa så är det ju lika bra att låta bli.

Av någon anledning är incitamentet att supa skallen av sig mindre än någonsin. Kan det ha något att göra med en tvåsamhetsrelation som jag nyligen har gått in i? Låter inte helt orimligt.

Idag blir det GAIS – Gefle på öststatsbunkern Ullevi. Det ska bli skönt med match igen och vi har ju en del revansch att ta igen sedan förra omgångens totala förnedring i Borås. Tre poäng är sjukt viktiga idag. Nästen mer än någonsin. Vi måste hålla avståndet till nedflyttningskandidaterna. Jag vill ju inte att hösten ska bli för spännande för mitt svaga och väl prövade gaishjärta.

Resten av veckan ska det jobbas och så även till helgen. Det är bara att bita ihop. Knyta näven i fickan. Hoppas på att stjärnorna snart står rätt så att vi slipper den här skiten.

Kommentera

