stoppa matchen

Superfredag!

Posted in Allmänt, fotboll:, GAIS by Micke on augusti 24, 2007

När man sitter och jobbar sena passet en lönefredag så börjar tankarna fara. Till stor del handlar dom om brandbomber och blodig revolt. Jag har väl för fan bättre saker för mig än att sitta här och inte göra någon nytta? Nä, sur och grinig blir man. Dessutom åkte Lisa hem idag. Förbannade verklighet som på något sätt alltid lyckas vara lite gråare och tråkigare än vad jag vill att den ska vara.

Men med pengar på fickan och solsken i blick så ska jag i alla fall få en trevlig helg. Hoppas jag. Imorgon ska jag utnyttja mina feta it-skills och ta en titt på Sofias dator. Den beter sig lite knasigt och med tanke på att hon inte använder något aktivt antivirusprogram så kan man ju bara börja gissa sig fram till möjliga problem. Men det ska nog gå bra.

Söndag är ju alltid söndag. Har redan ställt in mig på pizza och en lätt baksmälla. Men det kanske förutsätter att jag festar imorgon och det vet jag inte om jag orkar med. Men dyker det upp något så är jag inte den som är den.

Sen råkar jag faktiskt vara ledig på måndag också. Passande nog matchdag då GAIS ska ta tre sköna poäng frän Gefle. Deras bästa spelare, Makondele, är tydligen klar för Helsingborg men han hinner såklart med att spela mot oss. Så måndagen blir hur som helst vikt åt fotboll och den skörlevnad det innebär.

Har kollat upp möjligheten att ta mig ut till vårat airsoftspel utanför Nässjö men det verkar kört för min del. Trist men jag har ju missat alla andra spel vi arrangerat så det är väl lika bra att hålla traditionens fana högt.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. lillasyster said, on augusti 26, 2007 at 02:36

    Men jag har i alla fall umgåtts med Lisa ikväll. Mycket trevligt, och en väldigt bra tjej.
    Mm…dessutom satt Emil och skröt om att han var din ex pojkvän, vilket jag och Frida tyckte var lite obehagligt båda två.


Kommentera

