stoppa matchen

Kanske en lägenhet mitt i stan?

Posted in Allmänt by Micke on augusti 23, 2007


Det verkar som att kollektivet har blivit erbjudna en fetinglägenhet på Stampen här i Göteborg. Som det ser ut just nu så är vi väl i hamn men jag skruvar inte upp spritflaskan innan kontrakt är skrivna och eder svurna. Men ändå, man kan ju inte låta bli att fantisera lite. Jag kommer att bo ungefär tre minuter från jobbet. Tre minuter. När jag kryper. Jag kommer att kunna skrika mina sjukskrivningar till chefen. Jag kommer att kunna kliva upp tio minuter innan jag börjar. Som jag gjorde när jag sov lite hos J och K förra våren. Lyan är helt nybyggd, allt är topptrim och huset har till och med en bilpoolsbil som man kan låna. Det låter faktiskt för bra för att vara sant men jag hoppas att det går vägen och att vi inom kort kommer att bo på lite mer bekvämt avstånd från händelsernas centrum (jobbet, sporten och spriten). Dessutom blir ju grannskapet väldigt trevligt med tanke på att några av mina vänner bor i närheten.

Uppdatering: Lägenheten som jag sitter och dagdrömmer om ovan blir våran. Kontrakt ska skrivas idag.

Lisa har varit här i några dagar nu och det känns toppen det med. Synd bara att jag mitt i alltihop har dragit på mig en riktigt seg och jobbig förkylning så jag är ju inte i toppform direkt. Tråkigt att man är trött och hängig när man har dambesök. Men allt känns bra i min relation till henne. Jag gillar väldigt mycket.

Nu ska vi se här, vad är det som är uppförsbacke just nu? Fan inte mycket och det var ett tag sedan jag kände så.

I tider som dessa så väljer jag att citera lite.

”I andra halvlek representerades Sverige av finsk-egyptiske Shaaban, bosniske Majstorovic, chilenske Concha, assyriske Bakircioglü, serbiske Djuric och bosnien-kroatiske Ibrahimovic. Det var lite historia som svepte förbi där, någonstans. Medan Sverigedemokrater firade nya opinionsframgångar.” – Simon Bank

Kommentera

