stoppa matchen

Det gör ont.

Posted in Allmänt by Micke on augusti 20, 2007

Men det går ändå. Eller hur den gamla folkvisan nu gick. Men ändå. Jag vill inte jobba på detta infantila bygge längre. Ingen som tar ansvar, ingen som hjälper till och ingen som bryr sig. Och allt det stämmer även in på mig med. Jag har lyft min hand från den här firman. Dom får klara sig utan mig i framtiden. Men som den skeppsråtta jag är så planererar jag att hänga med på resan så länge det går utan att bli avkastad. Eller så får jag börja planera ett myteri med storskaliga ambitioner!

Nu sitter jag här i ett vakum utan något stort att se fram emot. Då menar jag aktivitetsmässigt. Jag har en hel ocean av saker att se fram emot på det känlsomässiga planet men den närmaste tiden är det inga konserter eller sådant skoj inplanerat. Nitzer ebb om en månad förvisso och en månad går ju snabbt. Men jag är inne på att klaga nu så det är det jag gör. Klagar. Klag klag klag. Man skulle ha en sån där klagomur som dom har nere i Jerusalem. Verkar väldigt praktiskt att ha. En liten vägg som man kan sticka in små papperslappar i.

Fast å andra sidan så finns det en sida av mig som vill att jag kanske borde varva ner några hekto och försöka hitta rytmen i mitt vardagsliv. Normalisera tillvaron en smula.

Den här veckan: Lisa och MilSim.

Nästa vecka: GAIS – Gefle. Fyfan vad vi måste vinna den matchen.

Veckan efter det:  Kalas hos J, K och D.

Fan, det verkar ju som att jag har saker på gång ändå! Gött. Det är nog bara den själsliga döden av att arbeta på det här skitstället som bryter ner mig och får mig att inbilla mig att livet inte har några glädjeämnen alls. Vilket det förstås har. Det lilla livet.

Nu, kaffe, sen slita i någon timme till och efter det total hängivenhet. Ryktas även om sushi.

Kommentera

