stoppa matchen

Säg den lycka som varar för evigt.

Posted in Allmänt by Micke on augusti 11, 2007

Nu är sablarna och ögonlapparna nerpackade och jag sitter här och försöker summera den senaste veckan. Man kan sammanfatta den här Piratveckan med ett enda ord: Skörlevnad. Det har varit fylla, sång, dans och allmänt svineri. Precis som det ska vara med andra ord. Mängder med rom har druckits, flaggor har ollats och det har ropats okvädingsord till ”Jhonny Depp-pirater”. Min känlsa av att folk utan humor inte borde släppas ut i samhället har förstärkts och jag har även funnit en del nya kamrater. Möten, fest, glädje. Fantastiskt med andra ord.

Men nu är det dags att återvända till verkligheten en stund. Förvisso åker jag till London på måndag och det hör ju inte till vanligheterna att man åker dit men syftet med den resan är lite lungnare. Ska bli så jävla grymt att få se Skinny Puppy igen. Jag sitter nästan och hoppar upp och ner på stolen av lycka. Utöver Skinny så ska det även bli grymt kul att få träffa Sara igen och dessutom kommer ju Lövblad finnas i krokarna.

Nu ska jag gå tillbaka till lägenheten och städa undan dom sista träbenen och musköterna. Flyget hem lyfter om några timmar och det känns helt suveränt att slippa guppa omkring på östersjön och åka godsvagn genom hela sverige.

Visby, jag kommer tillbaka till nästa års Piratvecka och då ska ni få se på skörlevnad deluxe.

Lisa, nu får du ta och kommer ner till Göteborg så snabbt som möjligt.

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lisa said, on augusti 12, 2007 at 03:47

    Tågbiljetten är bokad och klar. Den 20:de augusti klockan 15.57 kommer jag till gbg. Längtar.


Kommentera

