stoppa matchen

Visby, stortorget, torsdag, kl 11.03

Posted in Allmänt by Micke on augusti 9, 2007

Fyfan. Nu börjar man bli sliten. Dom senaste dagarna har inneburit skörlevnad av stora mått. Rom, öl, vin, sprit och allt annat man kan tänka sig har runnit genom min törstiga strupe. Kamratskapet har varit storartat och festande har haft en skön prägel av kaos och hysteri. Det har nästan tangerat hovets skörlevnad mellan varven men utan Härskarn, satan och dom andra apostlarna så är det naturligtvis inte samma sak. Men jämförelsen ger ändå en fingervisning om hur illa det har varit.

I tisdags var vi på tornvandring. Det är tydligen en traditionsenlig vandring som genomförs varje år. Själva genomförandet går ut på att man går runt hela ringmuren på utsidan och vid varje torn stannar man och tar en rejäl sup. Jag har ingen aning om hur många torn det finns i ringmuren men det gick i alla fall åt en flaska rom och några starköl på vägen runt.

Igår onsdag så bevittnade jag Tricks eldshow. Det är tydligen en gycklargrupp som varje år genomför en galet spektakulär eldshow helt gratis. Och dom var jävligt bra! Själva tricken, snurrande på eldpinnar och allt sånt är ju standardreportear i såna här sammanhang men det bli jävligt maffigt när ett gäng gubbar gör sakerna samtidigt och synkroniserat. Bra koreagrafi gjorde det hela till ett oförglömligt minne.

Resten av tiden har mest ägnats åt att etablera en piratfirma som kan bevaka våra intressen. Utan att dom vet om det så har vi i Visbypirater utnämnt Dalapiraterna till vår baby-firma. Vi måste ju försvara oss mot dom 800 milwall-fans som enligt rykten är på ingång från England.

Jag ska öpppet erkänna att jag faktiskt var en gnutta skeptisk till hela den här trippen innan jag åkte. Särskilt den underbara lördagen med Lisa innan jag åkte över till Gotland fick mig att vilja stanna hemma och ägna mig åt kärlek istället för skörlevnad. Men jag ångrar inte en sekund att jag åkte hit. Jag har redan bokat in Piratveckan nästa år i min mentala kalender.

Vi funderar på om det ska bli en vit dag idag. Då regnet verkar ha rullat in över Visby för att stanna så kan vi se det som ett teckan på att vi ska ta det lungt idag. Men jag vet inte, det känns ju inte som att jag vill hänga i Fornsalen och göra turistiga saker direkt. Men det är väl bara kroppen som har svårt att vänja sig vid tanken på en dag utan gift. Jävla kroppen. Dumma den.

Kommentera

