stoppa matchen

Visby, stortorget, måndag, kl 08.43

Posted in Allmänt by Micke on augusti 6, 2007

Hittade ett ”öppet” wlan hundra meter från lägenheten. ”Öppet” i den bemärkelsen att man måste registrera sig hos Telia men det är i alla fall gratis. Good ol´ Telia.

Så nu sitter jag i morgonsolen, mitt i Visby och röker en bakiscigg. Livet är på det stora hela underbart. Igår blev vi alla förstås fulla som svin och stämningen var på topp. Pirater verkar tas emot med blandade känslor på den här ön men jag räknar kallt med att inom en treårsperiod så har medeltidsveckan bytt namn till piratveckan. Och det kommer inte vara några konstigheter med det. Hur som helst så gick jag ut mjukt med att smacka i mig en kvarting rom och sex starköl. Det får sätta nivån så att säga. Det enda problemet är förstås tråkiga och handlar som vanligt om att pengarn håller på att ta slut. Men jag orkar inte nojja äver det nu, för livet är faktiskt helt underbart här ute i östersjön.

Jag ska försöka se till att det kommer upp bilder på oss antingen här på bloggen eller någon annanstans. Oskar kommer antagligen att uppdatera Visbypirater.org inom kort också. Där kan ni för övrig ladda ner lite av den finaste hiphopen som världen har skådat. Det är nog inte många följen här i Visby som festar i takt till egenproducerad musik.

Idag är såvitt jag vet inga stora aktiviteter inplanerade. Jag funderar på att gå på en workshop om medeltida dans. Tanken är ju då att man ska dansa förstås. Arrangören har även utlovat renessans-danser samt att kursen ska bota baksmälla. Utöver det så ska det väl festas igen samt att Johannes och Emma kommer hit idag. Utöver det så finns det en överhängande risk att jag fylleringar Lisa och förklarar i detalj varför jag tycker om henne så mycket och vad jag vill göra åt saken.

Må landsknektar och lajvare darra i skräck inför våra kommande stordåd!

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Dr Kaos said, on augusti 8, 2007 at 02:28

    Lögn och förbannad dikt!

    Alla vet att dansar det gör men på fyllen och annars aldrig, minns Ugglas visdomsord. Dock är det ju ett välkänt faktum att mer sprit är den bästa medicinen. För den oinvigde (eller den lagd åt new-age hållet) kan det lätt te sig som att dans därför botar bakfylla. Låtom oss stiga tillbaka ett steg nu och reda ut detta med lite klassisk satslogik, jag tog faktiskt en 5p kurs i ämnet i ungdomens och lärdomens stad, för länge sedan.

    Fundera lite på följande påståenden:
    Sprit gör piraten full
    En full pirat är inte bakfull
    Dansar gör man bara när man är full

    Alltså:
    A = ”piraten dansar”
    B = ”piraten full”
    C = ”piraten bakfull”

    Vi kan genom gängse språkbruk sluta oss till att:
    A ->B, d.v.s. Att om ”piraten dansar” så är ”piraten full”
    samt att:
    B-> -C, d.v.s. Att om ”piraten full” så är inte ”piraten bakfull”

    Så även om du med nödvändighet inte är bakfull när du dansar så försöker din danslärare sälja din egen sprit som medicin till dig…

  2. Dr Kaos said, on augusti 8, 2007 at 02:32

    Alltså… om du dansar så är du full, om du är full så är du inte bakfull. Nu är du full därför är du inte bakfull. Sen om du dansar det skiter din bakfylla fullständigt i förutom att det kanske med nödvändighet gäller att om du är bakfull så dansar du inte…

  3. Ansgar T said, on september 4, 2007 at 22:28

    Vi har gömt en pirat på den här sidan.


Kommentera

