stoppa matchen

Pysselhets.

Posted in Allmänt by Micke on augusti 2, 2007

Nu börjar det brinna i knutarna. Jag insåg just att jag ska åka till Gotland på lördag och jag har inte ett skit färdigt. Jag har fått låna en väst av Oskar samt en för liten skjorta. Jag tror jag har ett par byxor som skulle kunna passa. Om jag inte har kastat dom i något vansinnesutbrott i samband med någon flytt.

Jag måste alltså styra ihop en piratdräkt som är acceptabel till på lördag. Jag vet hur det blir. Jag kommer att köpa en tygbit idag med intentionen att sy något fint. Jag kommer att stirra på tygbiten i några timmar. Under den tiden kommer jag förgäves hoppas på att tyget på något magiskt sätt gör en Askungen och förvandlas till en balklänning eller liknande. Men så blir det ju aldrig. Efter det kommer jag rycka upp mig och inse att jag får göra jobbet själv. Efter lite stress och press så kommer det antagligen bli något som är helt okej att ha på sig. Förhoppningsvis en fantasygenerisk pösskjorta eller liknande plagg. Jobbigt blir det annars.Bar överkropp är inte okej.

Skor då? Får bli barfota. Om jag inte hittar något som kan passa långt ner i någon bortglömd lajvgömma.

Jag har i alla fall låtit skägget växa. Alltid något.

Men det verkar ju vara ett skönt gäng jag ska tillbringa nästa vecka med. Det ser jag fram emot.

Kommentera

