stoppa matchen

Brinn SJ, brinn!

Posted in Allmänt by Micke on augusti 2, 2007

Ett felklick och en gnutta tankspriddhet kostade mig just 800 spänn. Jag insåg efter att jag godkänt ett biljettköp att jag råkade boka tågbiljetten till fel dag. Till råga på allt så var det en ”Just nu”-biljett och dom måste avbokas minst sju dagar innan avresa för att man ska kunna få några pengar tillbaka. Då jag ska åka på lördag och lyckades boka en biljett till fredagen så skulle jag alltså ha avbokat biljetten för en vecka sedan. Jisses, ovänliga system är fan det bästa som finns. Eller så ska en idiot som jag inte göra fyra grejer samtidigt som jag planerar resor.

Efter ett väldigt otrevligt, jag var trevlig och deras kundtjänst hatade mig, samtal till deras kundtjänst så insåg jag att loppet är kört och jag får räkna med att ha spenderat 800 på ingenting. Hallå SJ, hört talas om goodwill?! Visst, jag klantade mig, jag går med på det. Men när man upptäcker sitt misstag omgående och ödmjukt försöker rätta till det och man får bara skit och illa dolt förakt tillbaka, ja, då blir till och med jag en aning grinig.Eller, jag blir faktiskt skitförbannad. Jag vet att det inte är lönt att skälla på dom stackars kundtjänstarbetarna så jag la resignerat på luren och insåg just att dom där 800 var ungefär hela min buffert för oförutsedda utgifter den kommande månaden. Resten är låst i mat, boende, flygbiljetter och sån skit.

SJ, jag hoppas ni förlorar varenda offentlig upphandling framöver!

(Jag ska ge dom en chans till. Efter jobbet drar jag ner till stationen och ska försöka förklara mitt ärende, går det bra då kommer jag skriva en hyllningstext istället.)

Någon som behöver en tågbiljett från GBG till STHLM imorgon fredag? Tåget går 08:42. Ni får den för400 spänn vid snabb affär.

Hela den här skiten gör förstås att jag inte har råd att köpa något skjorttyg. Jag får väl använda den aningen för lilla skjorta som Oskar så vänligt lånat mig. Arrrrr!

Kommentera

